قدرت رهیاری مثبت در افزایش تاب آوری

۱۴۰۱/۰۷/۲۳ - ۰۹:۵۲:۳۲
کد خبر: ۱۳۸۶۶۹۶
قدرت رهیاری مثبت در افزایش تاب آوری
مدیر و موسس خانه تاب آوری و مترجم کتاب " تاب آوری بمنزله چارچوبی برای کوچینگ "نوشت : مدت زیادی از زمانی که داشتن یک کوچ برای یک آدم حرفه ای چندان خوشایند نبود نمیگذرد آن زمان کوچ بعنوان یک درمانگر و شفا بخش بود که چاره مشکلات بدست او بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ محمدرضا مقدسی مترجم کتاب تاب آوری ، اقدام در کوچینگ در ادامه افزود: امروزه موقعیت یک کوچ به مراتب ارتقا پیدا کرده است. اکنون صاحبان کسب و کار و مدیران سازمان درک کرده اند که چرا ورزشکاران حرفه ای همیشه با وجودِ داشتن کوچ، نتایج بهتری را کسب می کند.

 این یک تغییر پارادایم مهم و ضروری است. به جای بزرگ جلوه دادن یک مشکل، میتوان با بزرگ جلوه دادن جایگاه کوچ،  او را نمادی از تمایل رهبر برای پیشرفت و رشد دانست.

اگرشما از کوچینگ برای نتایج کوتاه مدت غافل شوید، توانایی تیم خود را برای حفظ قدرت در طولانی مدت از بین خواهید برد. کوچینگ تیم شما بهایی است که شما در هر حال باید پرداخت کنید یا اکنون این بها را پرداخت کنید و برنده شوید و یا بهایی پرداخت نمیکید و شکست خواهید خورد. بکارگیری یک رویکرد مداوم برای کوچینگ دیگران برای تعالی رهبری امروز اساسی است.

 

تعهد به کوچینگ در یک سازمان نشان دهنده تمایل آن سازمان برای سرمایه گذاری بر روی افرادش است. دنیای امروز با سرعت بالای تغییر در عوامل محیطی، شرایطی مانند فناوری، نوآوری محصول و کانال های توزیع بی نظیر از مزایای زودگذر هستند.

 در حقیقت، تنها مزیت پایدار و رقابتی، قابلیت سازمان است که چگونه این  استعداد را در محصولات یا خدمات خود  ارائه می دهد.

گاهی به نظر میرسد صرف نظر از رسیدن به اهداف مصوب  مدیران بایستی دغدغه کوچینگ  ، بهینه سازی و ارتقاء عملکرد سازمان نیز داشته باشند که البته در زندگی و کوچینگ فردی این میتواند اولویت جدی و شایان توجهی باشد .

متأسفانه ، اغلب مدیران منابع لازم برای استخدام کوچ برون سازمانی ندارد.  بنابراین ، مهم است که رهبران کسب و کار به عنوان کوچ مؤثر و الهام بخش به تیم های خود مجهز باشند.

این واقعیت که وقتی تحت نظر کوچ هستیم بهتر عمل می کنیم ، به "تسهیل گری اجتماعی" مربوط میشود. که به عنوان "بهبود عملکرد حاصل از حضور دیگران" تعریف می شود.

همه مفهوم کوچینگ اینست که بازیکن به جایی برده میشود که خودش به تنهایی نمیتواند از مزایای کوچینگ مثبت این است که به چهره کوچ اعتبار می بخشد یعنی بدون بررسی مدارک و شواهد کوچینگ میتوان فهمید که ایگونه کوچینگ نتایج خوبی بهمرا خواهد داشت .

اگرچه تحقیقات زیادی برای پشتیبانی از اعتبار در کوچینگ مثبت وجود دارد بطور کلی افراد، صرف نظر از فرهنگ، به تعاملات مثبت  بهتر پاسخ می دهند

ما با کسانی که از ما قدردانی می کنند و روی ما سرمایه گذاری می کنند بیشتر تعامل میکنیم به این دلیل که احساس خوبی در ما ایجاد می کنند.  از آنجا که ما انسانها موجودات لذت جویی هستیم ، رفتارهایی که این احساس خوب را در ما ایجاد کرده تکرار می کنیم.

این یک چرخه از رفتار مثبت تقویت شده و نتایج مثبت آن ایجاد می کند.  همانطور که اغلب می بینیم ، یک چرخه منفی به همان اندازه قدرتمند هم میتوان ایجاد کرد. یعنی رفتارهای منفی هم نتایج منفی به همراه خواهند داشت.

 البته برخی معتقدندکه پاسخهای منفی برای برخی افراد  ممکن است موجب انگیزه و اصلاح باشد با این حال میدانیم پاسخهای منفی ایجاد اضطراب می کند و باعث خروج از قانون و بی نظمی میشود.

در کوچینگ تاب آوری توصیه می کنیم برای بهبود عملکرد با طرز فکر و عادت های مثبت رفتار کنید تا شانس کسب نتایج مطلوب افزایش یابد.

image_2022_10_15-9_47_43_534_Fz5

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز