برگزاری دوره آموزش حکمرانی روستایی به رشد و بالندگی روستاها کمک خواهد کرد

۱۴۰۱/۰۹/۲۶ - ۰۹:۳۱:۰۲
کد خبر: ۱۴۱۱۷۷۸
برگزاری دوره آموزش حکمرانی روستایی به رشد و بالندگی روستاها کمک خواهد کرد
دومین دوره آموزش حکمرانی روستایی و مبانی تسهیل گری با حضور حمید زمانی فرماندار ویژه شهرستان ری، ملانوری معاون امور دهیاری ها، بکایی جانشین فرماتده قرارگاه جهادی پیشرفت همه جانبه روستا، بخشداران، شهرداران، دهیاریها و سایر مسئولین در محل سالن بخشداری کهریزک به مدت ۴ روز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران، در ابتدای این دوره امین بابایی بخشدار کهریزک ضمن خیر مقدم به کلیه مسئولین و مدعوین از برگزاری دومین دوره آموزش حکمرانی روستایی و مبانی تسهیل گری ویژه دهیاران در محل سالن بخشداری کهریزک خبرداد.

امین بابایی با اشاره به اینکه این دوره با محوریت وزارت کشور و استانداری تهران و پذیرش شهرستان ری بصورت ۴ روز متوالی برگزار خواهد شد گفت: روستاها مبنای پیشران توسعه کشور هستند و در حوزه کشاورزی و نقش غذا تفکر روستایی بسیار موثر خواهد بود.

او افزود: غنا و ظرفیت شهرستان ری بوجود برکت حرم سیدالکریم بالاست.

بابایی با بیان اینکه این دوره ها می‌تواند نقش مهمی در توسعه روستاها داشته باشد: سیستمی که در گذشته وجود داشته است پاسخگوی نیازهای روز نیست  و لازم است تا مبانی حکمرانی و تسهیل گری در کشور به‌خصوص در زمینه روستاها تغییر کند.

photo_۲۰۲۲-۱۲-۱۷_۱۰-۲۸-۲۲

حمید زمانی فرماندار ویژه شهرستان ری ضرورت تشکیل این جلسه را در جهت بالابردن و آگاهی بخشی دهیاران مطلوب بیان کرد و گفت: شهرستان ری با بیشترین روستا نقش مهم و استراتژیکی در استان تهران دارد که برگزاری این دوره قطعا به رشد و بالندگی روستاها کمک خواهد کرد.

او افزود: در این دوره تلاش شده است تا توجه به روستا در برنامه‌های آینده کشورداری به‌عنوان یک اولویت مهم موردتوجه باشد.

زمانی برگزاری همایش حکمرانی روستایی و تسهیل‌گری را در راستای اهداف عالی وزارت کشور مبنی بر توسعه روستایی خواند و تأکید کرد: قطع به یقین توجه به توسعه روستا موجب توسعه شهرستان، سپس استان و در نهایت کشور می شود.

 ملانوری معاون اقتصادی قرارگاه توسعه همه جانبه روستا، برگزاری همایش حکمرانی روستایی و مبانی تسهیلگری را در جهت تقویت حکمرانی روستاها دانست و خاطرنشان کرد: قرار است تا در این مدت ۴ روزی که این همایش برگزار می‌شود، به آموزش شوراها، دهیاران، مدیران کل دفاتر روستایی استانداری ها و … پرداخته شود.

ملانوری معاون امور دهیاری رفع محدودیت ها و فقرزدایی را از اهداف نطام جمهوری اسلامی خواند و گفت: با وجود اقدامات و زیرساخت ها و برنامه ریزی مناسب بایستی نسبت به ظرفیت روستاها برنامه ویژه داشته باشیم چرا که کلیه روستاها دارای ظرفیت بالایی در اقتصاد کشور دارند.

او افزود: در قانون و نطام ضعفی نداریم بلکه ضعف در نداستن قوانین است که این آموزش‌ها  گام بلندی در شناخت قانون دارد.

 وی ادامه داد: هدف از برگزاری این همایش جلوگیری از مهاجرت روستائیان است و بطوریکه مقام معظم رهبری هم در سخنرانی های خودشان اشاره داشتند خالی شدن روستاها باعث تهدید امنیت غذایی، انتظامی و اجتماعی کشور می‌شود و باید ما متولیان امر برای ارتقای سطح زندگی در روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستائیان نهایت تلاش خودمان را انجام دهیم تا کمتر از این شاهد خالی شدن روستاها باشیم.

خبرنگار مهدی محمدی

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز