رشد چشمگیر فعالیت های کارآفرینی و اشتغالزایی در روستاهای قرچک

۱۴۰۲/۰۱/۱۰ - ۱۴:۱۸:۴۹
کد خبر: ۱۴۵۴۳۶۴
رشد چشمگیر فعالیت های کارآفرینی و اشتغالزایی در روستاهای قرچک
بخشدار قرچک توسعه فعالیت های کارآفرینی و اشتغالزایی در روستاهای بخش مرکزی شهرستان قرچک در سال گذشته را قابل توجه دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ بخشدار مرکزی شهرستان قرچک گفت: با حمایت بنیاد برکت و تلاش دهیاران روستاهای تابعه، سال گذشته ۶۲۰ شغل در حوزه‌های مختلف کارگاهی، خدمات عمومی، خدمات فنی و صنایع دستی در این بخش ایجاد شد.

مجید قیصرپناه اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های بخشداری مرکزی شهرستان قرچک در سال گذشته، توسعه فعالیت‌های کارآفرینی و اشتغالزایی با توجه به استعدادهای موجود در هشت روستای تابعه بود که این مهم با تلاش دهیاران در شناسایی ظرفیت‌ها و حمایت‌های بنیاد برکت در ایجاد ۶۲۰ فرصت شغلی پایدار محقق شد.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت پارسال با ارائه ۱۷۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به ۲۰۵ طرح شامل ۵۰ طرح ایجادی و ۱۴۵ طرح توسعه‌ای، برای ۶۲۰ نفر در مناطق روستایی شهرستان قرچک شغل ایجاد کرد که این مشاغل در حوزه کارگاهی، خدمات عمومی، خدمات فنی و صنایع دستی محقق شده است.

قیصرپناه بازدهی مشاغل ایجاد شده را بسیار مثبت و رضایتمند توصیف کرد و گفت: این مشاغل که شامل ۱۱۲ شغل در حوزه کارگاهی، ۴۵ شغل در حوزه خدمات عمومی، ۲۷ شغل در حوزه خدمات فنی و ۲۱ شغل در حوزه صنایع دستی از بازدهی خوبی برخوردار هستند و توانسته اند افراد جوان جویای کار را مشغول به کار کنند.

وی افزود: سال ۱۴۰۰ بنیاد برکت ۷۳ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال تسهیلات به طرح‌های اشتغالزای مناطق روستایی اعطا کرده و برای ۴۱۱ نفر شغل ایجاد کرده بود.

بخشدار مرکزی قرچک افزود: سال گذشته ۲۵۰ طرح برای دریافت تسهیلات معرفی شدند که ۲۰۵طرح تسهیلات گرفتند.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز