هاشمی در سومین جلسه شورای اداری استان تهران تاکید کرد:

دستگاه های اجرایی استان باید مشکلات حقوقی خود را در مجموعه استانداری حل و فصل کنند/ همکاری دستگاه ها در میزبانی از زائران اربعین حسینی(ع)

۱۳۹۵/۰۷/۱۴ - ۱۸:۰۵:۴۳
کد خبر: ۴۶۶۱۱۳
دستگاه های اجرایی استان باید مشکلات حقوقی خود را در مجموعه استانداری حل و فصل کنند/ همکاری دستگاه ها در میزبانی از زائران اربعین حسینی(ع)
سومین جلسه شورای اداری استان تهران به ریاست استاندار تهران و مرتضی بانک معاون کل نهاد ریاست جمهوری سال ۹۵ در سالن رودکی تالار وحدت برگزار شد .
به گزارش خبرگزاری برنا از تهران، استانداری تهران، سومین جلسه شورای اداری استان تهران در سال ۹۵  به ریاست هاشمی استاندار تهران، مرتضی بانک معاون کل نهاد ریاست جمهوری، رئیس سازمان استاندارد کشور و سردار ساجدی نیا فرمانده نیروی انتظامی تهران به عنوان میهمانان ویژه در سالن رودکی تالار وحدت برگزار شد .

استاندار تهران در این جلسه با بیان اینکه آمارانواع سرقت خرد و کلان در شش ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 12 درصد کاهش داشته است گفت: همکاری مشترک نیروی انتظامی با سایر دستگاه های اجرایی در جمع آوری معتادان متجاهر، نقش مهمی در کاهش آمار سرقت در استان داشته است.

 

هاشمی افزود: آمار ثبت واقعه طلاق سال 94 استان تهران در مقایسه با سال قبل از آن نیز حدود 7.63 درصد کاهش یافته است.

 

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر استان تهران همواره با کاهش آمار ازدواج روبرو بوده تصریح کرد: تعداد ازدواج های ثبت شده استان تهران در سال 94 نسبت به سال 93 کاهش بسیار اندکی داشته که این نشانه خوبی در مقایسه با سال های قبل است.

 

استاندار تهران تاکید کرد: باید اقدامات معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری تهران و دستگاه های عضو ستاد ساماندهی آسیب های اجتماعی در بخش های مختلف با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دستگاه های اجرایی استان باید مشکلات حقوقی خود را در مجموعه استانداری حل و فصل کنند گفت: نباید با طرح این مسایل در دستگاه قضایی، به حجم پرونده های موجود دراین قوه اضافه کنیم.

هاشمی تاکید کرد: در صورتی که این پرونده ها به هر دلیلی در استانداری تهران به نتیجه نرسد، برای بررسی و تعیین تکلیف به معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارسال خواهد شد.

 

هاشمی در ادامه با بیان اینکه بیش از 50 درصد مالیات و 44 درصد از ارزش افزوده کشور توسط استان تهران تامین می شود تصریح کرد: از 18 میلیارد تومان درآمد مالیاتی استان به 38 میلیارد تومان  رسیده ایم که نشانه افزایش مالیات طی سه سال اخیر است اما استان تهران در مالیات به مازاد نمی رسد و هر سال با افزایش مواجه هستیم اما از آن بهره مازاد نمی توانیم استفاده کنیم.

 

وی گفت: کشوری که دارای اقتصاد پایدار و سالم است باید هزینه های عمومی خود را از بخش مالیات تامین کند.

 

استاندار تهران ادامه داد: در دولت تدبیر و امید شعار اصلی کاهش اتکا به نفت و خروج از اقتصاد تک محصولی نفت که از ابتدای انقلاب مطرح بود محقق شد، و برای نخستین بار به رقم 25 درصد رسیدیم.

 

هاشمی به لزوم ارایه گزارش های هفتگی فرمانداران در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: فرمانداران باید در این بخش قوی تر عمل کنند چون از کارهای کلیدی کشور و مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

 

وی برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن را در تصمیم گیری های کشور موثر دانست و گفت: اگر پایه آماری قوی داشته باشیم میزان خطا در تصمیم گیری ها کاهش می یابد و همه شهروندان و هموطنان را به حضور در این طرح ملی دعوت می کنیم.

 

استاندار تهران در پایان به برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی(ع) اشاره کرد و افزود: سال گذشته بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر در راهپیمایی اربعین حضور داشتند وامسال استان تهران مسئولیت میزبانی از زائران در نجف را به عهده دارد و همه دستگاه ها و فرمانداری ها موظفند تا مهمانان ما در نجف با کمبود امکانات مواجه نشوند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز