مدیرعامل آبفای استان تهران در برنامه روی خط خبر:

مدیریت تامین آب تمام و کمال به عهده شرکت آب و فاضلاب استان تهران است

۱۳۹۶/۰۳/۲۳ - ۱۵:۲۲:۳۳
کد خبر: ۵۷۲۲۰۵
مدیریت تامین آب تمام و کمال به عهده شرکت آب و فاضلاب استان تهران است
محمد پرورش گفت، مدیریت تامین آب تمام و کمال به عهده شرکت آب و فاضلاب استان تهران است و تاسیسات ما توان تصفیه 29 مترمکعب آب در ثانیه را دارد که با وارد مدار شدن سد ماملو و تصفیه‌خانه هفتم این رقم افزایش پیدا کرد

به گزارش خبر گزاری برنا در استان تهران، محمد پرورش مدیرعامل آبفای استان تهران در برنامه روی خط خبر شبکه خبر گفت، امسال وضعیت بارندگی، شرایط مطلوب و پایداری در استان تهران داشته است. این رقم برای سال آبی امسال 329 میلی‌متر و در سال آبی گذشته 227 میلی‌متر بوده که نشان‌دهنده 17 درصد افزایش بازندگی است.

وی گفت، در روزهای گرم سال و در اوج مصرف، چهار و نیم میلیون مترمکعب آب در استان تهران مصرف می‌شود که این رقم معادل 52 هزار لیتر بر ثانیه است. یعنی معادل 52 هزار بطری یک لیتری در هر ثانیه که از این رقم مصرف شهر تهران سه میلیون و 300 هزار مترمکعب بر ثانیه است؛ یعنی حدود 38 مترمکعب بر ثانیه. معادل 38 هزار بطری یک لیتری در ثانیه.

پرورش افزود، در تهران در روزهای گرم سال  900 هزار مترمکعب بر ثانیه افزایش مصرف داشته‌ایم.

وی اظهار داشت، مدیریت تامین آب تمام و کمال به عهده شرکت آب و فاضلاب استان تهران است و  تاسیسات ما توان تصفیه 29 مترمکعب آب در ثانیه را دارد که با وارد مدار شدن سد ماملو و تصفیه‌خانه هفتم این رقم افزایش پیدا کرد. در حال حاضر تاسیسات آب‌رسانی تهران برای تصفیه، انتقال و توزیع 320 لیتر در ثانیه طراحی شده است، اما از سوی دیگر، تقاضا باید مدیریت شود و این امر مشارکت مردم و شهروندان را می‌طلبد.

پرورش گفت، ، تامین آب، بحثی منطقه‌ای و شهری است؛ 75 درصد آب تهران از منابع آب سطحی یعنی مستقیما از آب باران و برف تامین می‌شود. برای سال 96 پیش‌بینی کرده‌ایم که فقط 25 درصد از منابع زیرزمینی برداشت شود.

وی تاکید کرد، برای تامین آب پایتخت از حوزه‌های مختلف آب وارد تهران شده است و تلاش می‌کنیم که از منابع زیرزمینی کم‌تر برداشت شود.

پرورش با بیان اینکه، کشور ما حدود 1/1 درصد جمعیت کل دنیا را دارد، افزود ولی فقط  32 صدم درصد از منابع تجدید‌پذیر را داراست. 85 درصد کشور خشک و نیمه خشک است و 15 درصد آن بارندگی قابل قبول دارد.

وی در پایان  برنامه روی خط خبر گفت سال 93 با مجوزی که از شواری تامین استان داشتیم توانستیم با مشترکان پرمصرف برخورد کنیم. درحال حاضر مجوزی قانونی برای برخورد با مشترکان پرمصرف آب نداریم، چنان‌چه مجوز قانونی صادر شود، اقدامات مناسب انجام خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز