دادستان شهرستان قدس

مطالبه گری شهروندان قدس نشان از بلوغ اجتماعی و ارتقا فرهنگ شهروندی است

۱۳۹۶/۰۵/۰۴ - ۱۰:۲۸:۵۶
کد خبر: ۵۹۱۷۳۵
مطالبه گری شهروندان قدس نشان از بلوغ اجتماعی و ارتقا فرهنگ شهروندی است
نمایندگان گروه مردمی بازتاب قدس پیرو رسالت و خط مشی خود مبنی بر پیگیری مطالبات شهروندان عزیز و رفع موانع خرد و کلان در مسیر تعالی شهر مهمان دادستان شهرقدس مجید کاویانی بودند.

به گزارش خبر گزاری برنا استان تهران، در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین شیخ عباس مولایی از دانشمندان فرهیخته ی شهرقدس ضمن تقدیر و تشکر از دادستان که با وجود مشغله وترافیک  شدید کاری فرصتی را برای این نشست اختصاص دادند به معرفی اجمالی گروه مردمی بازتاب پرداخته و خلاصه ای از فعالیت های اجتماعی این گروه را بیان کردند و از نقش پر رنگ گروه بازتاب در ایجاد شور اجتماعی و مشارکت شهروندان در برنامه های فرهنگی و خیریه به نیکی یاد کرده و هدف نهایی این تلاش ها را افزایش سطح آگاهی شهروندان به حقوق متقابل خود و مسئولین دانستند.

وی در ادامه  با پرداختن به چندین مورد از مشکلات شهری ومدیریت جزیره ای در شهرقدس یکی از راههای اصلاح وضعیت موجود و حرکت به سمت جامعه ای پویا و ایمن را یکپارچه سازی مدیریت شهرقدس با تهران عنوان کردند.

سپس علی بهشتی از نخبگان علمی کشور بعنوان نماینده گروه بازتاب با اشاره به مسیری که مطالبات عمومی جمعی از شهروندان را بسمت درخواست الحاق شهرقدس به تهران ، هدایت کرده است خاطر نشان کرد:سالهای متمادی پس از تصویب ارتقا شهرقدس به شهرستان هنوز حریم سیاسی و جغرافیایی بصورت کامل از سوی تهران وارهایی و در اختیار مدیریت شهرستان قرار نگرفته است و این تصرف در حیطه جغرافیایی با اهمیت منجر به عدم دسترسی شهرقدس به منابع مالی مناطق صنعتی واقع در حریم قانونی شده است مشکلی که حتی با تلاش های مستمر جناب دادستان نیز هنوز به سرانجام خوبی نرسیده است.

وی افزود:  فلذا چاره کار استفاده از اهرم  حریم شهر در جهت احقاق حقوق شهروندان با الحاق شهر قدس به تهران است در همین راستا از دادستان درخواست داریم تا با نقطه نظرات خود گروه بازتاب و تیم حامی الحاق را در مسیری قانونمند هدایت فرمایند .

پیش از بیانات دادستان ، علی عمو عابدینی از اعضای سابق شورای شهر و از فعالان و پژوهشگران مسئله الحاق به تهران بزرگ با ریشه یابی خلا های مدیریتی و زیرساختی در طی سی سال گذشته و محجور ماندن شهرقدس تحت یک شهر حاشیه ای ، با اشاره به پژوهش های انجام‌گرفته در زمینه مزایا و معایب الحاق شهرقدس به تهران و همچنین منافعی که شهرقدس از وارهایی حریم قانونی بدست خواهد آورد خواهان راهنمایی دادستان محترم در بین این دو راهی تصاحب حریم قانونی و الحاق کامل شهرقدس به تهران شدند.

 

در ادامه، دادستان  شهرقدس ضمن خوش امد گویی به حاضرین در نشست، گفت: مطالبه گری شهروندان نشان از بلوغ اجتماعی و ارتقا فرهنگ شهروندی است و هر شهروندی که دغدغه ی مطالبه گری در چهارچوب های قانونی دارد ، دوست و همراه ما مسئولین است.

کاویانی افزود: بی شک گروه مردمی بازتاب قدس به عنوان یکی از پیشگامان مطالبه گری موجب خدمات ارزنده ای در شهرقدس بوده است.

وی در خصوص اقدامات دادستانی شهرقدس از سال ۱۳۹۴ تاکنون، اظهار داشت: راه اندازی سامانه پیامکی 10002146831601  ارتباط مستقیم با دادستان در جهت گزارش مشکلات، معضلات، تخلفات و مفاسد اداری قضایی و انتظامی که بصورت مداوم توسط دادستان رصد و دستورات لازم در جهت رفع مشکلات و پیگیری موارد درخواستی شهروندان صادر می گردد. و اینکه هر موضوعی که توسط مردم عزیز به سامانه اعلام‌میشود بستگی به نوع خود ممکن است در زمان بندی کوتاه مدت یا میان مدت پیگیری شود و مردم بدانند که قطعا به موارد رسیدگی می شود.

 

کاویانی عنوان کرد: دادستانی شهرقدس از بدو استقرار در اقدامات برنامه ریزی شده در مسئله امنیت اجتماعی ورود مستقیم کرده  و با شناسایی اراذل و اوباش بصورت هدفمند( ارشاد و تادیب ) با انها برخورد نمود به نحوی که در حال حاضر تمام افراد شرور دارای شناسنامه در دادستانی هستند و دادستانی دستوراتی را به نیروهای حافظ امنیت در شهرقدس صادر نموده است که طی آن برخورد با اوباش به شکلی باشد که اولا فرد خاطی با پشیمانی از کرده ی خود تصمیم‌مجدد به تکرار جرم نگیرد و ثانیا درس عبرتی باشد برای کسانی که بصورت بلقوه زمینه شرارت دارند.

دادستان قدس گفت: در بحث مبارزه با مفاسد اداری و قضایی انتظامی و صیانت از حقوق مردم  از سوی دادستانی اقدامات مستمر و خوبی شکل گرفته است ، شناسایی و برخورد با مفسدین و نتایج آن بزودی به اطلاع عموم خواهد رسید .

وی ادامه داد: دادستانی در قضیه زمین خواری و حیف و میل بیت المال که منجر  ثروت اندوزی عده ای افراد خاص شده است  ، با بررسی های دقیق حقوقی و تفحص های زمانبر ضمن  تشکیل پرونده در پی احضار مجرمین و برخوردهای قانونی با آنهاست و قطعا خبرهای مهم و خوبی در این زمینه به سمع شهروندان خواهد رسید با توجه به وضعیت جامعه ی شهرقدس دادستانی برنامه های اصلاحی خود را صرف برخورد با خاطیان بزرگ که ریشه های فساد را در این شهر کاشته اند قرار داده است و تا احقاق حقوق عامه ی مردم تلاش های خود را متوقف نخواهد کرد.

کاویانی خاطرنشان کرد: دادستان شهر بعنوان مدعی العموم همواره از  جایگاه مطالبه گری ، مشکلات خرد و کلان شهرستان را پیگیری نموده و جلسات مختلفی را با روسای ادارات اجرایی و خدماتی در جهت رفع کاستی ها و مشکلات داشته است و در مواردی نیز دستورات قانونی جهت برطرف کردن معضلات و مشکلات شهروندان در حوزه های مختلفی مانند خدمات شهری به روسای ادارات صادرکرده است.

دادستان قدس افزود : همانگونه که گروه بازتاب مطالبات مردم را از ادارات مختلف پیگیری می کند دادستانی این مسایل را بصورت کلان از روسای ادارات پیگیری می کند و از اعضای گروه خواستند چنانچه مواردی از مطالبات مردم وجود دارد  که با پیگیری های تیم بازتاب به رفع مشکل منجر نشده است به دفتر دادستانی ارجاع شود تا از سطح کلان پیگیری شود.

کاویانی با اشاره به سابقه ی مطالبه الحاق به تهران و جلساتی که با اعضای شورای دور چهارم داشته است بیان کردند : سیاست کلان کشور بر کوچک‌نمودن تهران است و طبعا الحاق شهری جدید به آن بعید به نظر می رسد و اعتقاد دادستانی بر این است که تهران باید طبق حکم نهایی دیوان عدالت اداری حریم قانونی شهرستان قدس را وارهایی نماید .

تحقق حریم قدس منجر به افزایش درآمدهای پایدار می شود

وی با تاکید بر اینکه تحقق حریم شهرستان منجر به افزایش درآمدهای پایدار خواهد شد گفت: قطعا این امر موجب ارتقا سطح خدمات شهری و بهبود چشمگیر وضعیت مردم می گردد.

مجید  کاویانی با اشاره ی به پرونده ی قطوری که در مسئله وارهایی حریم شهرستان در دست داشتند توضیحات مختصری از مکاتبات صورت گرفته با مسئولین فرادستی استان و کشور در جهت احقاق حقوق شهرستان ، داشته اند را بیان نمودند .

وی یکی از مشکلاتی  که باعث حرکت آرام پیگیری مسیله حریم شده است  را عدم همراهی سایر مسئولان ذیربط شهرستان دانسته و خواهان یک‌حرکت جمعی و متمرکز شدند.

دادستان‌محترم در پاسخ به درخواست یکی از اعضای گروه مردمی بازتاب که خواهان مجوز در جهت تشکیل تیم‌کارشناسی بررسی چرایی الحاق ، معایب و مزایای آن و انتخاب دو راه ، الحاق یا وارهایی حریم بودند، به این نکته اشاره نمودکه هیچ کار علمی و کارشناسی نباید با مانعی مواجه شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز