بخشدار شهر گلستان:

۸ سال دفاع مقدس برگ زرینی از تاریخ عزت وکرامت ایران اسلامی را به ثبت رسانید

۱۳۹۶/۰۶/۲۲ - ۱۵:۴۵:۲۱
کد خبر: ۶۱۲۵۶۶
جلسه هماهنگی برنامه های هفته دفاع مقدس به ریاست طاهرخانی بخشدار گلستان با حضور اعضاء در سالن جلسات بخشداری برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران، طاهرخانی در این جلسه ضمن تبریک ولادت باسعادت امام موسی کاظم (ع) و تسلیت به مناسبت سالروز شهادت دومین شهید محراب آبت اله مدنی که در سال 1360 به دست منافقان به شهادت رسید به دستور کار جلسه پرداخت و گفت : با عنایت به همزمانی هفته دفاع مقدس با ماه محرم وایام عزاداریهای سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت ، می بایست برنامه های این هفته با محوریت ایثار و شهادت برنامه ریزی و اجرا گردد .

بخشدار گلستان در خصوص هفته دفاع مقدس گفت : 8 سال سلحشوری ، پایمردی و حماسه عاشورایی فرزندان این مرز بوم در مقابله با تهاجم دشمن برگ زرینی از تاریخ عزت وکرامت ایران اسلامی را به ثبت رسانید .

وی ضمن بیان اینکه از آثار دوران پرافتخار دفاع مقدس و شخصیتهای افتخار آفرین آن باید برای انتقال به نسل آینده حفاظت گردد. تجربیات دفاع مقدس می تواند جامعه را با هوشمندی ودرایت در بستر تاریخ و آورده های حساس و سرنوشت ساز آینده هدایت وراهنمایی نماید .

طاهرخانی افزود، ترویج و پاسداشت حماسه های جاوید و ماندگار دفاع مقدس میراث گرانقدر شهیدان و حماسه سازان ایران اسلامی است که با قدرت ملی و استفاده از ظرفیت های درونی کشور ایستادگی در برابر دشمنان را بیش از پیش فراهم آورده است .

وی در ادامه به برخی خصوصیات رزمندگان دفاع مقدس اشاره کرد و گفت ایمان ، اخلاص ، شجاعت وایثار از جمله خصوصیات رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس بود که توانستند با وجود اینکه فقط 19 ماه از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته بود در برابر رژیم بعثی عراق وحامیان آن مردانه دفاع نمایند و این تنها جنگی در تاریخ ایران بود که در پایان یک وجب از خاک کشور عزیزمان را هم از دست ندادیم .

بخشدار گلستان در ادامه به برخی برنامه هایی که میبایست در هفته دفاع مقدس باهمکاری همه دستگاهها برگزار گردد اشاره نمود که اهم موارد مطروحه به شرح ذیل میباشد .

-فضاسازی محیطی در شهرها ، روستا ، اصناف ،مدارس ،ادارات و ...

-برگزار یادواره شهدای بخش گلستان ( شهید شاخص شهید ابدام )

-دیدار با خانواده معظم شهدا

-دیدار با رزمندگان هشت سال دفاع مقدس

-غبارروبی و گلباران مزار شهدا

-برگزاری مسابقات ورزشی

-برگزاری شب شعر دفاع مقدس

-زنگ مقاومت در مدارس همراه با خاطره گویی از سوی رزمندگان دفاع مقدس

-نشست صمیمی پیشکسوتان ایثار وشهادت در سالن آمفی تئاتر آموزش و پرورش

-برگزاری مسابقات وبلاگ نویسی و روزنامه دیواری با محوریت دفاع مقدس در مدارس

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز