رئیس اداره محیط زیست شهریار تاکید کرد:

رشد جمعیتی شهریار آسیب‌های جدی به حوزه زیست محیطی این شهرستان وارد می‌کند

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۱۵:۲۷:۲۰
کد خبر: ۶۵۱۱۳۶
رشد جمعیتی شهریار  آسیب‌های جدی به حوزه زیست محیطی این شهرستان وارد می‌کند
فاطمه برنا با بیان اینکه رشد جمعیتی شهرستان شهریار حدود ۷ درصد به طور سالانه است اظهار داشت، چنانچه از این میزان رشد جمعیتی که عمدتاً به خاطر مهاجرت است پیشگیری نشود به طور حتم آسیب‌های جدی به حوزه زیست محیطی به این شهرستان وارد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران، فاطمه برنا امروز در کارگاه آموزشی، پژوهشی و مطالعاتی دبیران مدارس که با تعامل و همراهی آموزش و پرورش شهرستان شهریار در مدرسه عزیز‌الله پزشکی برگزار شد اظهار داشت: وظیفه هر کدام از ماست تا در زمینه محیط زیست خود را مسئول بدانیم تا در تعلیم افراد در سیستم آموزشی کشور به خوبی می‌تواند رقم بخورد.

رئیس محیط زیست شهریار تصریح کرد: رشد جمعیتی شهرستان شهریار حدود ۷ درصد به طور سالانه است، به همین خاطر نیاز است که تغییراتی در سطح شهر چه به لحاظ صنعتی و چه به لحاظ مسکن و کشاورزی صورت بگیرد؛ چرا که پیشگیری از این میزان رشد جمعیتی که عمدتاً به خاطر مهاجرت است به طور حتم آسیب‌های جدی به حوزه زیست محیطی این شهرستان وارد می‌کند.
 
برنا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأثیر مطلوب حضور نهادهای مردمی در حفاظت محیط زیست گفت: بسیار مطلوب است که NGOها در سطح شهرستان در حوزه زیست محیطی بیشتر ورود کنند و چه بسا حضور معلمان و دبیران در یک انجمن مردمی می‌تواند بسیار راهگشا بوده و رشد مضاعف‌تری را در حوزه تربیتی و آموزشی آینده‌سازان این مرز و بوم به وجود بیاورد.
 
وی در ادامه به برخی موارد مخرب زیست محیطی که به دلیل زندگی بر مبنای تجمل‌گرایی به وجود آمده اشاره کرد و افزود: لازم است که تلاش کنیم که بر مبنای تعالیم دینی خود حرکت کرده و در تمام حوزه‌های مرتبط با حامل‌های انرژی، برق و گاز در مسیر صرفه‌جویی و قناعت قدم برداریم البته در کوتاه مدت نتیجه نمی‌دهد و نیاز به زمان دارد.
 
رئیس محیط زیست شهرستان شهریار با بیان اینکه شهروندان باید بیش از گذشته در بهبود محیط زیست همراه باشند تصریح کرد: امروز برخی مناطق شهری ما با فاصله بسیار کم با معادن شن و ماسه قرار دارند که در این رابطه نیز باید شهرسازی‌ها در منطقه مدیریت شوند تا این آسیب‌ها و مشکلات ادامه‌دار نشود و کمتر محیط زیست با خلل روبرو شود.
 
برنا ادامه داد: محیط زیست تنها متولی امر محیط زیست نیست، تمام دستگاه‌ها و نهادها در این امر وظیفه دارند و باید تمام قوانین و موارد مرتبط با خود را به خوبی رعایت کنند و در کنار این مهّم آمورش و پرورش هم می‌تواند با همراهی در حوزه آموزشی تأثیرات بسیار مطلوبی را ایجاد کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز