مدیر عامل ایرتویا مطرح کرد:

شکسته شدن حباب قیمتی خودروهای وارداتی با فعالیت مجدد سایت ثبت سفارش

۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۱۳:۲۴:۴۹
کد خبر: ۶۵۵۲۰۲
شکسته شدن حباب قیمتی خودروهای وارداتی با فعالیت مجدد سایت ثبت سفارش
محمدعلی خاکی گفت: پس از باز شدن مجدد سایت ثبت سفارش خودرو، قیمت بعضی از خودروها که به دلیل عدم عرضه افزایش قیمت حبابی داشتند، پایین‌تر می‌آید.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، محمدعلی خاکی در خصوص باز شدن مجدد سایت ثبت سفارش خودرو و تأثیر آن بر بازار خودرو کشور، تصریح کرد: برای شرکت‌های رسمی وارد کننده خودرو در یک بازار رقابتی واردات خودرو با حداقل قیمت مطلوب است که با باز شدن مجدد سفارش این مهم بیشتر تحقق می‌یابد.

وی با بیان اینکه نحوه محسابه قیمت شرکت‌های رسمی وارد کننده خودرو مشخص است، افزود: دست شرکت‌های رسمی وارد کننده خودرو در قیمت گذاری خیلی باز نیست که بخواهند قیمت را بالا یا پایین ببرند اما با شرایط جدید قیمت برخی خودروها از جمله تویوتا تغییر خاصی خواهد داشت.

خاکی بخشی از این تغییرات را شامل تعیین سقف برای ورود برخی خودروهای خاص دانست و گفت:  خودرو لوکس چون در مقطعی ورودش داخل کشور ممنوعیت پیدا می کند، تغییر قیمت خواهد شد از سوی دیگر در صد افزایش خودرو هیبریدی در دستورالعمل جدید کمی بالاتر است، چون این خودروها از مبدأ گران تر خریداری می شوند، پس کمی افزایش قیمت خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه وارد کنندگان غیر رسمی( گری مارکت‌ها) در مبدأ خرید قیمت‌ها را گران‌تر می‌کنند، ادامه داد:  دولت فرآیند واردکنندگان رسمی را تحت کنترل دارد و اگر وارد کنندگان غیررسمی را نیز کنترل کند، می تواند روی کنترل قیمت تاثیر بگذارد.

خاکی با اعلام اینکه بازار خودش را با دستورالعمل جدید هماهنگ کرده است، گفت: یک بخشی از قیمت‌ها متناسب با دستورالعمل جدید شکل گرفته است. قیمت بعضی از خودروها که به دلیل عدم عرضه افزایش قیمت حبابی داشتند، با ثبت سفارش پایین تر می‌آید.

وی در پایان تأکید کرد: قیمت بالا برای وارد کننده رسمی مطلوب نیست چون بازار کوچک می‌شود و این واردکننده برای جلوگیری از کوچک شدن بازار تا آنجا که می تواند قیمت را رقابتی تر و با حداقل سود عرضه کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز