خبرهای خوب مالیاتی برای املاکی های دشت ورامین

۱۳۹۶/۱۰/۱۴ - ۱۱:۰۲:۲۶
کد خبر: ۶۵۸۳۰۰
خبرهای خوب مالیاتی برای املاکی های دشت ورامین
نشست نماینده ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، خبرهای خوب مالیاتی و ارزش افزوده را برای املاکی های دشت ورامین به همراه داشت که به زودی و به طور رسمی اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان تهران ، در این نشست که صبح پنج شنبه 14 دی 96 در دفتر سیدکامل تقوی نژاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با هماهنگی دکتر سیدحسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم سه شهرستان ورامین، قرچک و پیشوا، به پیشنهاد ابوطالب شیرکوند رئیس اتحادیه املاک شهرستان ورامین درخصوص مشکلات مالیاتی و امور ارزش افزوده بنگاه های املاک دشت ورامین برگزار شد، سعید اشرف رئیس اتحادیه املاک شهرستان پیشوا، عبدالله بهرامی نماینده اتحادیه املاک شهرستان ورامین در امور دارایی، محمد مسیحی معاون مالیات بر ارزش افزوده و علی رستم پور مدیرکل دفتر اطلاعات سازمان امور مالیاتی کشور نیز حضور داشتند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در ابتدای این نشست، دشت ورامین را منطقه ای محروم و کمتر برخوردار دانست که نیازمند نگاه ویژه در همه امور است.

نقوی تصریح کرد: قیمت املاک در سه شهرستان ورامین، قرچک و پیشوا در حدی نیست که انواع مالیات به صورت کلان به خرید و فروش آنها تعلق بگیرد و به همین جهت، سازمان امور مالیاتی کشور باید تجدید نظر اساسی در زمینه مالیاتهای ارزش افزوده و ... از سال 89 تا 94 برای اتحادیه های املاک این سه شهرستان داشته باشد.

نماینده مردم شهرستانهای ورامین، قرچک و پیشوا سپس نامه ای خطاب به وزیر امور اقتصاد و دارایی ارائه کرد که چند روز پیش، در آن مشکلات مالیاتی – به خصوص مالیات بر ارزش افزوده- این سه شهرستان را بیان کرده بود.

سپس رئیس اتحادیه املاک شهرستان ورامین سه مشکل جرایم سالهای 89 تا 94 مالیات بر ارزش افزوده، جرایم ماده 169 مکرر مالیاتی و اصل مالیات بر ارزش افزوده این سالها را مشکلاتی دامنگیر و به ضرر بنگاههای معاملات املاک دشت ورامین دانست.

ابوطالب شیرکوند افزود: سه شهرستان ورامین، قرچک و پیشوا معاملات کمی در شهرها و روستاها در چند سال اخیر تجربه کرده و رکود زیادی را پشت سر گذاشته که بر همین اساس، نیازمند توجه ویژه سازمان امور مالیاتی کشور در امر بخشودگی جرایم و حتی تقسیط و بخشودگی اصل مالیات بر ارزش افزوده است.

در پایان این دیدار، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به نقش ارزنده پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در رونق اقتصاد و تولید در سراسر ایران، توجه خاص این سازمان به مناطق محروم و کمتر برخوردار را مورد تأکید قرار داد.

سیدکامل تقوی نژاد درخصوص درخواستهای نماینده مردم سه شهرستان ورامین، قرچک و پیشوا و رئیس اتحادیه املاک شهرستان ورامین گفت: با توجه به اختیارات رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، جرائم سالهای 89 تا 94 مالیات بر ارزش افزوده املاکی های این سه شهرستان به میزان 100 درصد و جرایم ماده 169 مکرر مالیاتی نیز به میزان 95 درصد مشمول بخشودگی خواهد شد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور درخصوص اصل مالیات بر ارزش افزوده نیز تصریح کرد: تمام توان این سازمان برای تقسیط طولانی مدت مالیات سالهای 89 تا 94 و بخشودگی بخشی از این مالیات بر ارزش افزوده در مورد بنگاه های املاک سه شهرستان ورامین، قرچک و پیشوا که مردم آنها حق ویژه ای بر گردن انقلاب اسلامی دارند، به کار برده خواهد شد.

وی اعلام تعداد ماههای تقسیط و درصد بخشودگی اصل مالیات بر ارزش افزوده را به آینده ای نزدیک موکول کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز