رییس سازمان جهادکشاورزی استان تهران

حدود یکهزارتن سیب و پرتقال تنظیم بازار در استان تهران توزیع شد

۱۳۹۶/۱۲/۲۷ - ۱۵:۳۳:۳۶
کد خبر: ۶۹۰۰۰۹
حدود یکهزارتن سیب و پرتقال تنظیم بازار در استان تهران توزیع شد
با گذشت چهار روز از آغاز طرح تنظیم بازار میوه شب عید ۹۷در میادین میوه و تره بار، ۹۹۲ تن سیب و پرتقال دولتی در مراکزعرضه استان تهران توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران،کمیته راهبردی میوه با موضوع بررسی روند اجرای طرح تنظیم بازار و با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، رییس سازمان تعاون روستایی استان و سایر اعضا تشکیل شد.

 

ذوالفقاری، رییس سازمان جهادکشاورزی استان در این جلسه ضمن ابراز رضایت از عملکرد کمیته تنظیم بازار گفت: به اذعان مشاور وزیر ، میوه باکیفیتی برای شب عید امسال در استان تهران تهیه شده و قیمت گذاری صورت گرفته نیز به نسبت سایر استان ها معقول بوده و تمام این موارد مدیون زحمات شماست.

 

وی ادامه داد: سیاست تنظیم بازار بر این است که در عین وجود کمترین آفت و ضایعات در بارهای میوه، پاسخگوی نیاز مردم باشیم.

 

ذوالفقاری با اشاره به آغاز طرح توزیع میوه از ۲۴ اسفندماه در استان تهران اظهار داشت: سیب و پرتقال طرح تنظیم بازار استان تهران باکیفیت ترین میوه است.

 

در ادامه جلسه پیشنهاد کاهش قیمت توسط برخی اعضا مطرح شد که ریاست سازمان در این خصوص گفت: باتوجه به تقارن۱۳ رجب با ایام عید و برگزاری جشن ها و شادی ها و نیاز بیشتر مردم به میوه، باید توزیع به گونه ای صورت گیرد که تا نیمه فروردین ماه به میزان تقاضا در غرفه های تنظیم بازاری میادین میوه و تره بار سیب و پرتقال موجود باشد.

 

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات کمیسیون تنظیم بازار ، تفویض اختیار تصمیم گیری در مورد کاهش یا افزایش قیمت مصوب به کمیته نظارت بر تامین، ذخیره سازی و عرضه میوه شب عید بود که این کمیته می تواند درصورت لزوم و باتوجه به کشش بازار در روزهای آتی قیمت را تغییر دهد.

 

خلیلی، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به عرضه ۴۰۳تن سیب و ۵۸۹تن پرتقال تاکنون گفت: یک ششم کل بار در این سه روز توزیع شده است که پیش بینی می شود با اوج مصرف در سه روز آینده، میزان توزیع به ۳ تا ۴ برابر افزایش یابد.

  سیاح، رییس سازمان تعاون روستایی استان تهران نیز تصریح کرد: درصورت نیاز، امکان تامین میوه از ذخیره ملی خواهیم داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز