دشت شقایق ملارد همچون چادری سرخ بر روی دشت اختر آباد کشیده شده است

۱۳۹۶/۱۲/۲۷ - ۱۶:۳۲:۱۵
کد خبر: ۶۹۰۰۴۱
دشت شقایق ملارد همچون چادری سرخ بر روی دشت اختر آباد کشیده شده است
دشت شقایق ملارد یکی از این پدیده های زیباست، پدیده ای که در جوار آن می توان ساعتها به دور از دغدغه های زندگی امروز از شگفتیهای آفرینش لذت برد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، هر ساله در اردیبهشت ماه، دشت ملارد شاهد رویش شقایقهای سرخی است که اگرچه به لحاظ زیبایی و شکوه چیزی از لاله های مشهور گچسر جاده چالوس کم ندارند اما به دلیل عدم اطلاع رسانی و معرفی مناسب این ظرفیت گردشگری، جشن شقایقهای وحشی در نهایت گمنامی به خاموشی می گراید و کمتر توریستی از این دشت گذر می کند.

                

دشت شقایق ملارد؛ چادری سرخ بر سر زمین

دشت شقایش ملارد یکی از این پدیده های طبیعی است، هر ساله از اواسط اردیبهشت ماه تا اواخر خرداد، دامنه کوه ها و تپه های زیبای بخش اختر آباد واقع در شهرستان ملارد به وسعت چندین هکتار پوشیده از گلهای شقایقی می شود که سرخی آن از دور دستها نیز قابل مشاهده است، آنچنان که گویی چادری سرخ بر روی دشت کشیده شده است.

این دشت، زمینی یکسره سرخ است که در بهار چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند، نقاش عالم، رنگهای این دشت را متفاوت از دیگر دشتها ترکیب کرده و منظره ای را به وجود آورده که یکبار دیدنش بسیار ارزشمند و به یاد ماندنی است.

دشت شقایقهای وحشی ملارد یکی از دشتهای شقایق نادر در جهان است که در دامنه جنوبی کوه های جارو واقع شده است و در صورت ایجاد زیرساختهای گردشگری و تفریحی، می تواند در فصل بهار به ویژه در اردیبهشت هر سال طبیعتگردان بسیاری را به سوی خود جذب کند.

گیاه شقایق از خانواده (Papaverasea) با گل های قرمز، گرز مرکزی در گل ها و برگ های پهن کنگره دار که ارتفاع آنها حدود 40 تا 50 سانتی متر است، یکی از گیاهان بسیار زیبا تلقی می شود، گل های آن دارای عمری بسیار کوتاه و گلبرگ های آن پایداری کمی برروی کاسبرگ ها دارند، رنگ قرمز پررنگ و حساسیت زیاد گلبرگ ها در پرپر شدن از مصادیق و اصطلاحات ادبی بوده که در متون پارسی و شعرهای ایرانی به فراوانی از آن ذکر شده است.

                  

 

روئیدن شقایق‌های سرخ و خودرو سالهای زیادی است که در منطقه اخترآباد ملارد رخ میدهد و باعث زیبایی هر چه بیشتر این دشت می شود، این دشت در فصل بهار بویژه در اواسط اردیبهشت ماه مهمان شقایقهای وحشی است، این شقایق‌های وحشی و زیبا همه ساله صدها هکتار از اراضی دشت اخترآباد را میپوشانند و منظره چشم‌نوازی را برای تماشا و لذت بردن از طبیعت فراهم میکنند.

اما شقایق‌های وحشی در این دشت عمر کوتاهی دارند و تنها یک هفته تا 10 روز فرصت لذت بردن از این جلوه الهی میسر می شود.

در این منطقه علاوه بر دشت شقایقها، پدیده های طبیعی دیگری نیز نمایان شده است به عنوان مثال بیش از ۳۰ رشته قنات دراین منطقه جاری است و ۲۰ اثر تاریخی فرهنگی وجود دارد، که در صورت توجه ویژه مسئولان، اطلاع رسانی و معرفی آثار موجود، این ظرفیت را دارد که مانند دشت لاله های واژگون استان چهارمحال و بختیاری و باغ لاله گچسر جاده چالوس، در سطح ملی مطرح شود.

روستاهای دورافتاده اخترآباد به واسطه این دشت می تواند به روستاهای هدف گردشگری تبدیل شده و هر ساله مسافران و گردشگران بسیاری را به سوی خود جلب کند، این منطقه در ۴۰ کیلومتری غرب شهرستان شهریار و ۲۵ کیلومتری جنوب غرب شهر صفادشت واقع است و این ظرفیت را دارد که به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری شهرستان ملارد تبدیل شود، اطلاع رسانی گسترده تر، وجود راهنمایان گردشگری، احداث امکانات و تسهیلات رفاهی در محدوده دشت شقایق و… می تواند در جذب بیشتر ایرانگردان و حتی جهانگردان در بهترین فصل گردشگری کشور تاثیر بسیاری داشته باشد.

توصیه ما به شما این است که تماشای جلوه گری و غوغای شقایقهای سرخ دشت ملارد را از دست ندهید.

                     

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز