محمد شریعتمداری در مراسم تحویل ۲۵۰ دستگاه خودرو تجاری سایپا:

امسال ۶۰ هزار دستگاه خودرو در راستای طرح نوسازی حمل و نقل عمومی جایگزین می شود

۱۳۹۷/۰۲/۱۰ - ۱۸:۲۷:۲۲
کد خبر: ۷۰۲۸۷۶
امسال ۶۰ هزار دستگاه خودرو در راستای طرح نوسازی حمل و نقل عمومی جایگزین می شود
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای سال ۹۷، نزدیک به ۶۰ هزار دستگاه خودرو را در راستای طرح نوسازی حمل و نقل عمومی تحویل می دهیم که یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون دلار پروفرم‌های خرید قطعات یدکی منفصله توسط شرکت‌های خودرو ساز (سایپا و ایران خودرو)برای تولید ۳۶ هزار خودرو سنگین را در سطح کشور به دست آوردیم که در مرحله گشایش اعتبار اسنادی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، محمد شریعتمداری در مراسم تحویل ۲۵۰ دستگاه خودرو تجاری و رونمایی از سامانه های فروش منعطف، فوری اعتباری و نمایشگاه مجازی سایپا با بیان این مطلب، تصریح کرد: امیدواریم تا مردادماه اولین محموله های وارده را تبدیل به خودرو کامل کنیم و این روند قدیم با متصل شدن به ال سی های گشایش یافته در مردادماه تداوم یابد.

شریعتمداری صنعت خودرو سازی را صنعتی پیشران دانست و گفت: این صنعت بخش قابل ملاحظه ای از صنایع وابسته را به کار و تلاش وادار می کند.

تولید یک میلیون و ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو سبک برای سال ۹۷ برنامه ریزی شده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ابر طرح نوسازی در کنار فعالیت‌های جاری خودروسازها مانند تولید خودروی سبک است، اضافه کرد: برای این منظور نیز تولید یک میلیون و ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو برای سال ۹۷ برنامه ریزی کمی شده است.

شریعتمداری با اشاره به اینکه از ۴۴ کالای منتخب صنعتی ۳۳ کالا با رشد بیش از ۵ درصد تولید مواجه هستند، گفت: رشد تولید ۱۳ کالا یا کمی کمتر شده یا به اندازه قبل است.

وی با اعلام اینکه در زمینه صادرات غیرنفتی در فروردین ۹۷ ، حجم صادرات غیر نفتی به ۱۵.۰۹ نسبت به مدت قبل افزایش یافت،تصریح کرد: در این زمینه صادرات میعانات گازی رشدی منفی و محصولات پتروشیمی معادل سال قبل و کمی کمتر بوده است، رشد ۳۹.۴ در صادرات سایر کالاهای صنعتی داشتیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین اضافه کرد: ۷.۷رشد واردات در فروردین ماه داشتیم و روند رشد تجاری منفی کشور متوقف شده است.

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناسبت‌های این ایام، گفت: امیدوارم تقارن ایام شعبانیه با روز کارگر موجبات خیر و برکت در زندگی کارگران را در سال پیش رو فراهم کند.

وی با بیان برخی تعابیر امام خمینی (ره) در بیان مقام کار و کارگر افزود: به گفته حضرت امام (ره) همه امور عالم مرهون کار است و کار در سراسر عالم امکان در حال وقوع است و کار مصنوع دست کارگر است و تجلیل از کارگران فقط در یک روز نیست.

شریعتمداری ادامه داد: زیباترین تجلیل حضرت امام خمینی جایی است که می فرمایند خدای متعال خود یک کارگر بزرگ است.

وی در پایان تصریح کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص کار و کارگر برای همه لازم اجرا است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز