همه روستاهای استان تهران از خدمت دولت الکترونیک برخوردارند

۱۳۹۷/۰۴/۰۹ - ۱۵:۳۲:۳۱
کد خبر: ۷۲۳۹۳۰
همه روستاهای استان تهران از خدمت دولت الکترونیک برخوردارند
در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران مطرح شد؛همه روستاهای استان تهران حداقل یک خدمت الکترونیک در دولت دریافت می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران، جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان ظهر امروز(شنبه ٩ تیرماه) به ریاست استاندار تهران و با حضور مدیران استانی عضو شورا، جمعی از فرمانداران، نمایندگان مجلس و مدیران عضو شورا در استانداری تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه گزارش استقرار دولت الکترونیک در استان تهران در دستور کار قرار گرفت.

نعمت الله ترکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به اینکه در بودجه ریزی عملکردی ٢٥ دستگاه ،٨٨٠ خدمت تعریف شده است گفت:از این میان ١٢٠٠ خدمت را می توان به شکل الکترونیک ارائه داد.

وی ادامه داد: هنوز برخی دستگاه های اجرایی به سیستم شبکه دولت متصل نیستند و براساس قانون همه دستگاه ها باید سالانه ٢٠ درصد خدمات خود را ازطریق دفاتر پیشخوان دولت ارائه دهند.

در ادامه جلسه ،رضایی،مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران با اشاره به ضرورت معرفی نماینده دستگاه ها در حوزه فناوری اطلاعات برای ارائه خدمات الکترونیک گفت:ایجاد شبکه ملی اطلاعات اقدام مهمی از سوی وزارت ارتباطات است و استان تهران به دلیل رتبه نخستی که در شاخص های فناوری اطلاعات در این بخش از ظرفیت بالایی برخوردار است.

براساس گزارش ارائه شده در استان تهران ٨ میلیون و ٥٠٠ هزار مشترک تلفن ثابت و حدود ١٧ میلیون نفر مشترک تلفن همراه وجود دارد.

در ادامه این گزارش ، میزان خدمات الکترونیک دستگاه ها به مردم در حال حاضر ٧٠٧ خدمت بیان شد.

راه اندازی سکوی دولت همراه در تلفن همراه مخاطبان از جمله؛ امکانات سازمان تامین اجتماعی،در گروه خدمات الکترونیک دولت تدبیر و امید قرار گرفته است.

 رضایی گفت: همه روستاهای استان تهران حداقل یک خدمت دولت الکترونیک را دریافت می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز