دمی با دلنوازان؛

به مناسبت آیین نکوداشت پیشکسوت موسیقی ایران، استاد وارطان ساهاکیان در تالار وحدت

۱۳۹۷/۰۵/۱۴ - ۰۸:۲۹:۴۹
کد خبر: ۷۳۷۲۰۵
به مناسبت آیین نکوداشت پیشکسوت موسیقی ایران، استاد وارطان ساهاکیان در تالار وحدت
به مناسبت آیین نکوداشت پیشکسوت موسیقی ایران، استاد وارطان ساهاکیان مراسمی در تالار وحدت برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ یکی از شاخص ترین دستاوردهای هنر موسیقی ما، که در دهه های اخیر،شاهد شکوفایی و گستردگی دامنه دار آن هستیم، پرمایگی و غنای بی بدیلی است که در حیطه ی موسیقی علمی و آکادمیک، خود را نشان می دهد.

نامداران این عرصه ی پر طنین و دلنواز،اگر چه شمارشان بسیار نیست، اما میراثی چندان زاینده و بالنده از هنر گرانسنگ شان بر جای گذارده اند،که هنر آموزان این راه بی نهایت، نسل اندر نسل، از گنجینه ی درخشان آن،برخوردار خواهند شد.

استاد وارطان ساهاکیان،آهنگساز و مدرس برجسته موسیقی ودارنده مدرک درجه یک هنر، از جمله ی این نامداران پرتلاش است که به تازگی مراسم نکوداشتی به پاس سال ها فعالیت موسیقیایی اش برگزار گردید، مراسمی با شکوه و ماندگار...

استاد از ۱۴ سالگی نوازندگی پیانو را آغاز کرد و دانش آموخته دانشکده هنرهای زیباست.

این موسیقیدان برجسته ی کشور، در کنار آفرینش آثار فاخر و مانا،عضویت در مراکز تاثیر گذار موسیقی ایران، آهنگسازی برای فیلم‌های سینمایی، ترجمه آثار متعدد و داوری جشنواره های موسیقی،  در انتقال داشته های علمی اش به دانشجویان مشتاق، عاشقانه و مخلصانه کوشیده است.

 او با تدریس در: هنرستان موسیقی، دانشگاه سوره، دانشگاه هنر،دانشگاه علم و فرهنگ و تدریس در مراکز مختلف آموزش موسیقی تهران، سه نسل از هنرجویان را تربیت کرده است که اکنون هر کدام از آنها می توانند به نوبه ی خود یاریگر نوآمدگان این راه باشند.

به احترام این بزرگمرد و به احترام دکتر بردیا صدرنوری، که پایه گذار تجلیل از کاروانسالاران این قافله ی خوشنواست تمام قد می ایستیم و زحمات بی شائبه اشان را، در اعتلای موسیقی سالم و روح پرور ایرانی، ارج می گذاریم؛ باشد که آسمان هنر سرزمین مقدس ما، از ستارگانی این چنین تابان، زیباتر و درخشان تر گردد.

مریم غیور- فعال فرهنگی و اجتماعی

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز