استاندار تهران:

در برخورد با محتکران کالا تعارف نداریم/ دستگاه های فرهنگ ساز برای اجرای بسته جدید ارزی دولت وارد شوند

۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۰۹:۲۷:۱۳
کد خبر: ۷۳۸۴۰۸
در برخورد با محتکران کالا تعارف نداریم/ دستگاه های فرهنگ ساز برای اجرای بسته جدید ارزی دولت وارد شوند
استاندار تهران در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با اشاره به پیشنهاد بسته جدید ارزی دولت گفت:در بسته جدید، بانک مرکزی متعهد است با یک قیمت متعادل برای کالاهای ضروری و اساسی از جمله مواد غذایی، دارو، و تجهیزات پزشکی اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ محمدحسین مقیمی در ادامه این جلسه با بیان اینکه آمریکا جنگ اقتصادی علیه کشور را آغاز کرده است و در پی آن ابعاد اقتصادی کشور تحت تاثیر قرار می گیرد افزود: در بسته ارزی دولت در ۲۱ فروردین ماه و تصمیم شجاعانه دولت، دستگاه های دولتی و کسانی که با ارز سر و کار داشتند نتوانستند نقش خود را در اجرای این بسته به خوبی ایفا کنند.

وی بااشاره به بسته پیشنهادی جدید دولت در خصوص کنترل و رفع نوسانات نرخ ارز افزود: صدا و سیما و دستگاه های فرهنگی باید وارد شوند و اثرگذاری تصمیمات دولت را در کنترل نوسانات نرخ ارز منعکس کنند.

استاندار تهران تصریح کرد: در بسته جدید پیشنهادی برای کنترل نوسانات نرخ ارز ۴۰ درصد کالاها که در بخش نیازهای اساسی قرار دارند با ارز ۴۲۰۰ تومان و ۶۰ درصد از طریق بازار ثانویه تامین می شوند.

مقیمی گفت: در بسته قبلی ۴۲۰۰ تومان نرخ ارز برای مواد اولیه و واردات قطعات در بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی داده شد اما برای واردات اجناس غیرضروری دیگری صرف شد.

وی با تاکید براینکه همه دستگاه ها و بخش هایی که با ارز سر و کار دارند باید خود را با بسته جدید دولت هماهنگ کنند تا به نتیجه دست یابیم تصریح کرد:ارز در نظر گرفته شده برای پتروشیمی باید در مسیر سرمایه گذاری هزینه شود و از ۱۷ هزار واحد صنعتی در استان تهران ۷ هزار واحد به مواد اولیه پتروشیمی نیاز دارند و باید مواد اولیه در اختیار صنایع قرار بگیرد.

مقیمی ادامه داد: اگر نتوانیم این چرخه و تعامل را ایجاد کنیم به نام صادرات کسب درآمدهایی می شود و فعالیت واحدهای تولیدی نیازمند به مواد اولیه متوقف می شود.

استاندار تهران گفت: در بسته جدید دولت، ارز دارو ۴۲۰۰ تومان تعیین شده است و دانشگاه های علوم پزشکی،وزارت بهداشت و درمان باید بدانند این پایین ترین نرخ است و دستگاه های کنترل کننده باید مقابل هر راهی که باعث شود قیمت دارو در بازار افزایش یابد بایستند.

وی در پایان بر لزوم اطلاع رسانی گسترده از سوی صدا و سیما، ائمه جماعات،آموزش و پرورش،تبلیغات اسلامی و سایر دستگاه های متولی فرهنگ سازی در جامعه برای صرفه جویی و بهره وری حداکثری از امکانات حداقلی موجود تاکید کرد و گفت: نباید بگذاریم در بازار برای تامین نیازهای اساسی مردم خللی ایجاد شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز