تاکید استاندار تهران:

تسهیلات ارزی برای توسعه خطوط مترو تهران تامین شود

۱۳۹۷/۰۶/۱۲ - ۱۵:۲۳:۳۲
کد خبر: ۷۴۹۰۰۴
تسهیلات ارزی برای توسعه خطوط مترو تهران تامین شود
استاندار تهران در جلسه شورای ترافیک استان بر ضرورت تأمین تسهیلات ارزی برای توسعه خطوط ۳، ۶ و ۷ مترو تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ جلسه شورای ترافیک استان با حضور محمدحسین مقیمی استاندار تهران، احمد تواهن معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، پوریا محمدیان مدیرکل حمل ونقل و ترافیک وزارت کشور و سایر مسئولان برگزار شد.

در ابتدای جلسه صادقی نماینده شهرداری با اشاره به لزوم کاهش آلودگی هوا افزود: با توجه به اهمیت ترافیک و آلودگی هوا مقرر شد شهرداری تهران و دستگاه های درگیر در نظام بودجه ریزی و تامین اعتبار حل مسائل حوزه حمل و نقل و ترافیک را در اولویت اول قرار دهند.

صادقی همچنین تصریح کرد: در زمینه استفاده از ظرفیت اتوبوس های بی آرتی مقرر شد شهرداری تهران امکان سنجی لازم را در مورد تبدیل خطوط بی آرتی به قطار سبک شهری انجام و نتیجه آن را به شورای عالی ارسال کند.

وی با اشاره به لزوم کاهش تردد وسایل نقلیه در مرکز شهر گفت: در این زمینه مقرر شد شهرداری تهران امکان ایجاد پارک سوار در اطراف شهر را بررسی کند، ضمن اینکه طرح توسعه سامانه حمل و نقل هوشمند و احیای سرویس ادارات جهت کاهش تردد وسایل نقلیه شخصی نیز از دیگر مصوبات بوده است.

نماینده شهرداری عنوان کرد: در زمینه کمک به توسعه حمل و نقل ریلی مقرر شد شهرداری تهران گزارش کاملی را جهت فاینانس احداث خطوط و تامین ناوگان تا یک ماه آینده به وزارت کشور ارسال کند تا در کمیسیون کلانشهرها تعیین تکلیف شود.

در ادامه محمدیان مدیرکل حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور به ضرورت بازنگری در قیمت بلیت حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: جهش قیمت بلیط حمل و نقل عمومی باید مورد بازنگری قرار گیرد‌.

محمدحسین مقیمی استاندار تهران نیز در مورد توسعه خطوط مترو نیز گفت: جهت توسعه خطوط ۳، ۶ و ۷ مترو نیاز به تسهیلات ارزی است که یا باید از محل ذخیره ارزی ملی یا از فاینانس خارجی تامین شود.

مقیمی در پایان با بررسی سایر مصوبات نیز بر تشکیل جلسه نمایندگان شهرداری، وزارت کشور و استانداری تاکید کرد تا مصوبات در جلسه آینده تعیین تکلیف شوند.

 

نظر شما