در جلسه بررسی "ثبت و ورود اطلاعات فرمانداری ها مطرح گردید:

گلایه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از بودجه ریزی فرمانداری ها

۱۳۹۷/۰۶/۳۱ - ۱۱:۳۰:۵۹
کد خبر: ۷۵۵۴۴۹
گلایه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از بودجه ریزی فرمانداری ها
"نعمت اله ترکی" با گلایه از عملکرد ناقص برخی ادارات کل در اجرای وظایف ذاتی، گفت: هم پول می دهیم و هم آبرو اما وضعیت رضایت بخش نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران، "نعمت اله ترکی" در جلسه بررسی "ثبت و ورود اطلاعات فرمانداری ها در سامانه بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد" که با حضور معاونین برنامه ریزی فرمانداری ها برگزار شد، اظهار کرد: در بخش بودجه و اعتبارات استان تهران و دستگاه های اجرایی، تصمیم ما بر آن شد تا ابتدا برنامه را تنظیم و سپس بودجه و اعتبار را بر اساس آن تامین کنیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، با بیان اینکه باید بودجه جاری فرمانداری ها شفاف شود، گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که فرمانداری ها هم مانند مابقی دستگاه های اجرایی استان، باید خدمات و فعالیت هایشان شفاف شود تا بتوان بودجه ریزی عملکردی را مستقر کرد.

ترکی ادامه داد: وقتی از فرمانداری ها سوال می شود که هزینه های خرج شده برای چه اموری است؟ به فعالیت هایی اشاره می کنند که وظیفه ذاتی دستگاه های اجرایی دیگر است با این فرض دستگاه های اجرایی استان و شهرستان یا کار نمی کنند یا کوتاهی می کنند و به جای آن ها فرمانداری ها کار آن ها را انجام می دهند. پول را دستگاه می گیرد اما فعالیت را فرمانداری انجام می دهد در حالی که وظیفه ای ندارد!

وی در ادامه ساماندهی ساختار نیروی انسانی در فرمانداری ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: ساختار نیروی انسانی فرمانداری برای مثال 10 نفر است اما 80 نفر نیرو دارد، می پرسیم چرا؟ می گوید نیاز دارم. با توجه به این نکته به این نتیجه می رسیم یا فعالیت ها خوب تعریف نشده یا وظایف درست ابلاغ نشده است. 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، با گلایه از عملکرد ناقص برخی ادارات کل در اجرای وظایف ذاتی، گفت: هم پول می دهیم و هم آبرو اما وضعیت رضایت بخش نیست. در حالی که وظایف و خدمت مشخص است. متاسفانه این در فرهنگ سازمانی ما حاکم نشده اما ما براساس قانون، برای شفافیت عملکرد و خدمت دستگاه های اجرایی و فرمانداری ها اقدام می کنیم.

ترکی افزود: در زمانی که می گوییم وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست، سال گذشته 2500 میلیارد تومان به شهرداری ها و دهیاری های استان تهران پرداخت شده از این پول 65 درصد متعلق به شهرداری ها و 35 درصد متعلق به دهیاری ها است. در حالی که موقع بازدید از برخی دهستان ها می بینیم خبری از عمران و آبادی نیست، این نشان می دهد ضعف مدیریتی وجود دارد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز