معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه در بازدید از سازمان اسناد و کتابخانه ملی:

حفظ، حراست و جمع‌آوری نسخ خطی رسالت ملی و تعهد به نسل‌های آینده است

۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۱۱:۲۰:۲۵
کد خبر: ۷۶۸۱۱۴
معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه به همراه رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان از بخش‌های مختلف سازمان اسناد و کتابخانه ملی بازدید به عمل آوردند.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ دکتر سعید نمکی، معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن بازدید از سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: به عنوان یک رسالت ملی و تعهد به نسل‌های آتی حفظ، حراست و جمع‌آوری نسخ خطی که گویای تمدن کهن ایران زمین است را باید با جدیت دنبال کنیم تا این آثار فاخر در شرایط نامناسب و در دست افراد بی‌اطلاع نابود نشود.

او اشاره کرد: علاوه بر این سیاست‌گذاری در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی، جمع‌آوری اطلاعات کتابخانه‌های کشور و داشتن لینک اطلاعاتی با آنها جهت بهره‌برداری جویندگان منابع مکتوب کشور و تهیه برنامه پنجساله توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه از مواردی است که سازمان اسناد و کتابخانه ملی می‌تواند دنبال کند و سازمان برنامه و بودجه نیز حمایت خواهد کرد.

دکتر نمکی افزود : استفاده از ظرفیت‌های مغفول مانده در جایگاه‌ها و ایستگاه‌هائی که گذران وقت مردم در طول شبانه روز در آنها می‌تواند در راستای مطالعه بکار گرفته شود، مانند اتوبوس‌ها، هواپیما و... تحولی شگرف در توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در کشور است .

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه گفت: متأسفانه کتاب‌خوانی از دبستان مغفول می‌ماند. تکالیف سنگین شبانه طفل دبستانی را از مطالعه بیزار می‌کند و در خانواده نیز آشنائی با کتاب و کتاب‌خوانی مرسوم نیست. ایجاد کتابخانه‌های کوچک در محله‌ها بخصوص در سرای محله جهت جامعه محور کردن کتاب‌خوانی بسیار موثر است که اگر طرح آن تهیه شود حتمأ مورد حمایت سازمان برنامه و بودجه قرار خواهد گرفت .

در پایان بازدید، رئیس و معاونین سازمان اسناد و کتابخانه ملی گزارشی از فعالیت‌های آن مجموعه و نیازهای مالی ارائه نمودند و معاون امور علمی ، فرهنگی و اجتماعی در جهت تأمین اعتبار برای سیستم اطفاء حریق و منابع مورد نیاز جهت خرید کتب خطی  از اقصی نقاط کشور، قول مساعد داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز