همزمان با هفته ملی دیابت انجام می شود ؛

برپایی ۶ ایستگاه سلامت محور در نقاط پرتردد منطقه ۲۰

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۰۹:۴۹:۰۹
کد خبر: ۷۷۴۸۳۰
برپایی ۶ ایستگاه سلامت محور در نقاط پرتردد منطقه ۲۰
معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 20 از اجرای ویژه برنامه های هفته ملی دیابت و خدمات رایگان سلامت محور در محلات منطقه 20 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ حجت الاسلام و المسلمین معبودی گفت: به مناسبت هفته ملی دیابت 6 ایستگاه سلامت محور با موضوع اطلاع رسانی و آگاهی بخشی شهروندان در خصوص پیشگیری و کنترل دیابت با ارائه خدمات رایگان از جمله مشاوره و غربالگری قند خون ویژه دیابتی ها در میادین میوه و تره بار و بوستانهای محلی برگزار می شود.

معبودی ادامه داد: میدان های میوه وتره بار محله 13 آبان و حمزه آباد، سالن ورزشی گلمهر در محله شهادت، فروشگاه شهروند، ایستگاه آتش نشانی در محله تقی آباد، مسجد فاطمه الزهرا(س) محله ظهیرآباد از جمله موقعیت های برپایی ایستگاه سلامت است.

وی با بیان اینکه برنامه های این هفته با محوریت مراکز فرهنگی،سراهای محله و کانون های دیابت به اجرا می رسد، افزود: اجرای برنامه گفت و گو در شهر با محوریت موضوع دیابت و خانواده در بوستان ایثار از دیگر برنامه های این مناسبت است که با هدف جلب مشارکت شهروندان و هم افزایی برگزار می شود.

معبودی اطلاع رسانی و افزایش آگاهی های عمومی در خصوص بیماری دیابت و عوارض ناشی از آن با اولویت پیشگیری و کنترل را از مهمترین اهداف برنامه های هفته ملی دیابت برشمرد و برگزاری مسابقات ورزشی و برنامه های تفریحی ویژه اعضای کانون دیابت ، کارگاه های آموزشی دیابت ، تورهای گردشگری ویژه دبیران کانون دیابت محلات ، جشنواره غذا و شیرینی دیابتی را از دیگر برنامه های مناسبتی هفته ملی دیابت عنوان کرد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 یادآور شد: برنامه های تدارک دیده شده هفته ملی دیابت با هماهنگی وزارت بهداشت و همکاری اداره سلامت این منطقه از 19 آبان آغاز شده و تا 25 ادامه دارد.

 

نظر شما