فرماندار ری:

سنت حسنه وقف مظلوم واقع شده است

۱۳۹۷/۰۸/۲۳ - ۰۳:۵۸:۰۸
کد خبر: ۷۷۵۵۹۲
سنت حسنه وقف مظلوم واقع شده است
فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: بدبینی ها و شبهه افکنی های موجود سبب مظلوم واقع شدن سنت حسنه وقف در جامعه شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ هدایت الله جمالی پور در مراسم تجلیل از خادمان بقاع متبرکه شهرستان ری اظهار داشت: وقف به عنوان یک سنت حسنه و پسندیده در دین اسلام سعی دارد تا مشکلات جامعه را به واسطه ثروتمندان در جامعه حل کند.

وی یادآور شد: استفاده مطلوب از ظرفیت های وقف و ترویج آن در کشور موجب حل بخش عظیمی از مشکلات خواهد شد.

معاون استاندار تهران افزود: اوقاف باید در زمینه فعالیت ها و اجرای نیات واقفین اعتمادسازی کند تا شبهات و شایعات در حوزه وقف روشن شود.

وی با بیان اینکه معرفی این سنت حسنه سبب شتاب و افزایش میزان وقف می شود، عنوان کرد: آموزش و پرورش نقش مهم و تاثیرگذاری در زمنیه فرهنگ و ارزش های وقف دارد.

جمالی پور با اشاره به اینکه مدیریت وقف به نفع جامعه است، تصریح کرد: وقف می تواند حیات بخش و نجات دهنده جامعه در مشکلات اجتماعی و بخش های مختلف باشد.

وی افزود: ترویج سنت های حسنه وقف موجب پویایی فکری و روشنگری جامعه در حوزه وقف شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه نقش اداره اوقاف در ترویج فرهنگ وقف اهمیت بسیاری دارد، عنوان کرد: در جامعه به هر میزان اعتماد سازی از سوی این نهاد حمایتی انجام شود، دایره وقف و مشارکت های مردمی نیز افزایش خواهد یافت.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری نیز در ادامه این مراسم گفت: گسترش فرهنگ وقف با همراهی و همکاری دستگاه های مرتبط میسر و مقدور است چرا که در راستای نهادینه کردن این سنت حسنه نبوی باید همه اهتمام ورزند.

حجت الاسلام علی کنگرلو تصریح کرد: حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) اولین افرادی بودند که برای ترویج فرهنگ محمدی (ص)، دین اسلام و نیازهای آن روز جامعه، کار وقف انجام دادند.

وی یادآور شد: وقف زمینه ساز پیشرفت و توسعه جامعه بوده و موجب از بین رفتن فقر و مشکلات در حوزه اجتماعی می شود.

در پایان این مراسم از ۵۰ خادم بقاع متبرکه اداره اوقاف شهرستان ری تجلیل شد.

شهر ری دارای ۱۵ بقعه متبرکه و امامزاده شامل امامزاده ابوالحسن(ع)، شیخ صدوق، امامزاده عبدالله(ع) در شهرری، امامزاده اسماعیل و ابراهیم و بی بی رقیه در کهریزک، امامزاده سید طاهر و بی بی هاجر در حسن آباد فشافویه و امامزاده شعیب در قلعه نو است.

۱۵ تا ۲۵ آبان ماه به نام دهه وقف نامگذاری شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز