عضو شورای اسلامی شهر تهران:

شهر ری از نظر هویت محلی و حتی حقوق شهروندی دیده نشده است

۱۳۹۷/۰۸/۲۳ - ۱۲:۴۰:۲۲
کد خبر: ۷۷۵۸۱۱
شهر ری از نظر هویت محلی و حتی حقوق شهروندی دیده نشده است
خلیل آبادی اظهار داشت: شهرری هویتی در شورای تهران ندارد و نامی از آن در شورای تهران نمی‌آید، از این رو نیاز به بازسازی هویتی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ حسن خلیل‌آبادی در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت: شهرستان ری یک شهر مستقل است که فرمانداری ویژه و ادارات مستقل دارد و فقط منطقه‌ای به نام منطقه ۲۰ تهران را به شهرری متصل کرده است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه شهرستان ری طبق اصل یکصدم قانون اساسی باید یک شورای مستقل داشته باشد، عنوان کرد: به عنوان رئیس شورای شهرستان ری نیز اعلام می‌کنم این شهرستان هویتی در شورای تهران ندارد و نامی از آن در شورای تهران نمی‌آید، از این رو نیاز به بازسازی هویتی دارد.

وی خاطرنشان کرد: از محور خیابان انقلاب به سمت جنوب پایتخت، شاهد وضعیت نامطلوب بناها و زیست شهروندان هستیم و وضع بهتری از شهرری ندارند، اما در حق شهر ری که بیش از ۸ هزار سال قدمت دارد، اجحاف مضاعف شده است؛ چراکه پسماند مناطق مختلف پایتخت و ۲۸ هزار شغل از مشاغل مزاحم به شهر ری منتقل شده است.

خلیل‌آبادی افزود: امواتی که در بهشت زهرا(س) دفن می‌شوند، معضلات بسیاری را به شهر ری و مناطق آن محدوده تحمیل می‌کنند که نیاز به رسیدگی دارد.

وی با اشاره به اینکه ساخت زندان در شهر ری سبب افزایش تعداد اهالی فشافویه شده است، اظهار کرد: سکنی گزیدن خانواده زندانیان در شهر ری، فرهنگ منطقه را دچار تغییرات مخاطره انگیزی کرده است و این افزایش تعداد شهروندان خارج از ظرفیت شهر ری است که به آن توجهی نمی‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه حتی وضعیت آسفالت معابر منتهی به ری را با زحمت و مکاتبات بسیاری ترمیم می‌کنند، گفت: شهر ری از نظر هویت محلی و حتی حقوق شهروندی دیده نشده است که انتظار می‌رود شهردار جدید پایتخت، اصولی و کارآمد به معضلات این منطقه رسیدگی کند.

خلیل‌آبادی با تاکید بر اینکه میراث فرهنگی کشور بسیار حائز اهمیت است، اذعان داشت: مسائل و معضلات میراث فرهنگی گسترده است؛ به‌طور مثال وضعیت کاخ گلستان به سبب ساخت و سازهای اطراف آن در معرض آسیب است، خانه نیما یوشیج درحال تخریب تدریجی است و حتی کاروانسرای خانات که با مساعدت شهرداری و سازمان میراث فرهنگی بازسازی شده است، نحوه نگهداری مطلوبی ندارد.

عضو شورای شهر تهران، پایتخت را شهری خودرو محور خواند و افزود: تهران به یک پارکینگ بزرگ تبدیل شده است و باید از خودرو محور به سمت انسان محور باز گردد و صنعت گردشگری آن رونق یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز