با شعار "حال خوش خواندن"؛

منطقه۲۱ با ویژه برنامه های اجتماعی و فرهنگی به استقبال"هفته کتاب و کتابخوانی" می رود

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۰۷:۱۲:۳۵
کد خبر: ۷۷۷۵۲۵
منطقه۲۱ با ویژه برنامه های اجتماعی و فرهنگی به استقبالهفته کتاب و کتابخوانی می رود
همزمان با فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی(24آبان لغایت 1 آذر ماه) برنامه های متنوع اجتماعی-فرهنگی در راستای ترویج و اشاعه هرچه بیشتر فرهنگ کتاب و کتاب خوانی، در سطح منطقه 21 برگزار می شود.

به گزارشخبرگزاری برنا تهران، حسین معینی کربکندی معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقهبا اشاره به اهمیت و نقش فرهنگ، به عنوان برگ هویتی جوامع و ملتها، گفت: یکی از راه های موثر در جهت رسیدن به توسعه فرهنگی و اجتماعی در جوامع، توجه ویژه به مساله کتاب و کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه در میان شهروندان جامعه است.

وی با بیان اینکه کتاب، دروازه ای به سوی جهان گسترده دانش و معرفت است و ارائه کتاب های خوب، یکی از بهترین ابزارها برای به کمال رساندن انسان هاست و کسی که در این دنیای زیبا به زندگانی می پردازد، نمی تواند با دنیای کتاب بی ارتباط باشد، افزود: تأثیر عمیق کتاب در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت روزافزون آن، انکارناپذیر است و نمی توان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را، بدون در نظر گرفتن مطالعه و کتاب مورد بحث و نظر قرار داد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 21در ادامه با تاکید بر اینکه دین، فرهنگ و تاریخ ما انس و الفتی دیرینه و همیشگی با کتاب و کتابخوانی دارد و همین بس که معجزه پیامبر گرامی اسلام(ص)، کتاب انسان ساز قرآن کریم است، بیان داشت:درپرتوی کتاب؛ شکوفایی، سرسبزی و بالندگی فرهنگ دینی ما به اوج رسیده و به بالاترین جایگاه در گستره های فردی و اجتماعی رسیده است.

این مقام مسئول در تشریح "برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی" با شعار "حال خوش خواندن"گفت:  برپایی نمایشگاه کتاب در مجموعه شهربانو به مدت یک هفته، تهیه و توزیع بروشور با موضوع اهمیت مطالعه و کتابخوانی، برگزاری نشستهای ادبی و نقد و بررسی کتاب،برگزاری شب شعر و مسابقات فرهنگی و اجرای ده ها برنامه فرهنگی دیگر از ویژه برنامه هایی است که در این هفته در منطقه 21 به اجرا در می آیند.

معینی کربکندی در پایان ابراز امیدواری کرد: با رویکرد فرهنگی شهرداری تهران و تلاش مدیران شهری،شاهد نهادینه شدن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه و تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و اهمیت کتابخوانی در میان عموم شهروندان باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز