فرماندار شهرستان ورامین خبر داد:

آغاز طرح اطلاع رسانی بافت فرسوده در ورامین

۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۰۹:۲۷:۴۸
کد خبر: ۷۷۸۰۹۵
آغاز طرح اطلاع رسانی بافت فرسوده در ورامین
فرماندار شهرستان ورامین از آغاز اجرای طرح اطلاع رسانی خانه به خانه نوسازی بافت فرسوده روستایی در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری برنا از استان تهران، حسین کاغذلو روز دوشنبه در جلسه مشترک با مسئولان بنیاد مسکن استان تهران با تأکید بر لزوم نوسازی بافت فرسوده در مناطق روستایی گفت : یکی از مشکلات پیش روی اجرای طرح نوسازی و مقاوم سازی بافت روستایی ، عدم آگاهی روستائیان از تسهیلاتی است که دولت در اختیار آنان قرار می دهد.

وی گفت : در بازدیدهایی که از مناطق روستایی به عمل آمده ، برخی از روستائیان تصور می کنند که با هزینه های شخصی باید نسبت به نوسازی بافت فرسوده اقدام کنند وزمانی که در خصوص میزان تسهیلات ارائه شده از سوی دولت با آنان سخن به میان می آید ، همگی راغب به این امر هستند.

کاغذلو اظهار داشت : به منظور آکاهی بخشی به روستائیان در خصوص لزوم نوسازی و مقاوم سازی منازل روستایی ، طرح اطلاع رسانی خانه به خانه به صورت مشترک بین بنیاد مسکن شهرستان ورامین و دهیاری های روستاهای بخش مرکزی و جوادآباد انجام می شود.

وی اظهار داشت : در اجرای این طرح ، مأموران با مراجعه حضوری به منازل ضمن اعلام فرسوده بودن منزل به مالک ، میزان تسهیلاتی که دولت برای نوسازی بافت فرسوده در اختیار آنان قرار می دهد را اطلاع رسانی می کنند و فرم های تقاضا را در همان محل کامل می کنند.

فرماندار ورامین با اشاره به این که 81 درصد از بافت مسکونی مناطق روستایی ورامین فرسوده است اظهار داشت : دولت برای درجا سازی واحد مسکن روستایی250 میلیون ریال تسهیلات با سود 5 درصد، 80 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض بابت آواربرداری، تهیه نقشه و نظارت و یکصد میلیون ریال وام قرض الحسنه بانک مهر ایران اعطا می کند.

کاغذلو تصریح کرد: به منظور ترغیب روستائیان به نوسازی و نمایش تأثیر این اقدام در زندگی روستائیان ، اجرای نوسازی و مقاوم سازی به صورت پایلوت در روستاهای علی آبادفرسوده و عبدل آباد در بخش مرکزی و روستاهای حصار سرخ و طاهر آباد در بخش جوادآباد به صورت کامل نوسازی می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز