فرماندار شهرستان ملارد تاکید کرد:

ایجاد اشتیاق برای احیای بافت فرسوده روستائی

۱۳۹۷/۰۹/۲۰ - ۰۸:۳۳:۰۵
کد خبر: ۷۸۶۳۵۰
ایجاد اشتیاق برای احیای بافت فرسوده روستائی
حسین توکلی کجانی گفت، وقوع حوادث غیرمترقبه به ویژه زمین لرزه را یکی از مخاطرات کشور و این شهرستان بیان کرد که برهمین اساس باید به احیای بافت فرسوده در شهرها و روستاها توجه بیشتری گردد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، حسین توکلی کجانی فرماندار شهرستان ملارد با اشاره به ضرورت مقاوم سازی بافت های فرسوده روستائی، ایجاد علاقه مندی نزد روستائیان با استفاده از ابزارهای مختلف توجیهی و تشویقی برای احیای بافت فرسوده را کارگشا دانست و از متولیان امر خواست با تشریح جزئیات و اطلاع رسانی دقیق،... اجرای طرح های پیشنهادی را تسریع ببخشند.

وی که در جمع اعضای کارگروه احیای بافت فرسوده روستائی شهرستان ملارد سخن می گفت، احتمال وقوع حوادث غیرمترقبه به ویژه زمین لرزه را یکی از مخاطرات کشور و این شهرستان بیان کرد که برهمین اساس باید به احیای بافت فرسوده در شهرها و روستاها توجه بیشتری گردد.

فرماندار ملارد ضرورت پیشگیری و مقابله با این حوادث را متذکر شده و تصریح کرد آسیب های ناشی از این مخاطرات صرفا اقتصادی نبوده و پیامدهای اجتماعی، فرهنگی و روحی به دنبال دارد که در برخی موارد جبران ناپذیر بوده و برای جبران برخی دیگر باید هزینه بسیاری صرف شود.

فرماندار ملارد افزود طرح هائی که برای این امر در نظر گرفته می شود باید براساس شرایط اقلیمی و اقتصادی ساکنان هر منطقه تعریف شده و با هم تفاوت داشته باشد. وی به آمار مربوط به اجرای این طرح در یکسال گذشته در سطح شهرستان ملارد و استان تهران اشاره کرد که باید آسیب شناسی شده و با همفکری مردم و اعضای شوراها و دهیاری ها اصلاح شود.

به گفته فرماندار ملارد همه دستگاههای مرتبط اعم از بنیاد مسکن، بخشداریها و دهیاریها باید وارد میدان شده و برای اجرای این طرح به سراغ مردم رفته و نحوه اجرا، تسهیلات در نظر گرفته شده و آثار مثبت ان را برای روستائیان توضیح دهند.

توکلی کجانی اجرای این طرح بصورت محدود و پایلوت در چند روستای این شهرستان را یکی از اقداماتی برشمرد که می تواند در ایجاد اشتیاق و شناخت روستائیان از جزئیات احیای بافت فرسوده موثر باشد.

بر اساس این گزارش در مجموع بین 350 تا 400 میلیون ریال تسهیلات و کمک بلاعوض بهمراه تهیه نقشه و جواز ساخت رایگان برای احیای بافت های فرسوده در روستاها در نظر گرفته شده که روستائیان می توانند با مراجعه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یا دهیاریها از جزئیات برخورداری از این تسهیلات مطلع شوند. شهرستان ملارد 28 روستا در پهنه خطرپذیری زلزله دارد که بر اساس برنامه ششم توسعه هر سال باید 1700 واحد مسکونی روستائی آن مقاوم سازی گردد. گفتنی است در جلسه مذکور معاون بازسازی و مسکن روستائی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران، معاون فنی عمرانی فرمانداری، بخشداران مرکزی و صفادشت، نماینده شورای بخش، رئیس بنیاد مسکن شهرستان ملارد و نماینده دهیاران ملارد و صفادشت حضور داشتند که پیرامون اجرای طرح های پیشنهادی و موانع پیشرو، تجربیات و نظرات خود را بیان نمودند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز