رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران:

دانشگاه در صادرات فرهنگی منطقه نقش موثری دارد

۱۳۹۷/۰۹/۲۴ - ۲۱:۳۳:۵۷
کد خبر: ۷۸۸۱۸۹
دانشگاه در صادرات فرهنگی منطقه نقش موثری دارد
مهدی فتح اله در نشست با رییس دادگستری شهر قدس گفت، واحدهای غرب استان تهران می تواند با استفاده از ظرفیت وزیر ساخت هایی که در اختیار دارد در زمینه های مختلف با دادگستری شهرستان همکاری های لازم را به منظور جلوگیری از آسیب های اجتماعی در محدوده پیرامون دانشگاه و منطقه غرب استان داشته باشد، و باصادرات فرهنگی از منطقه اقدامات پیش گیرانه ای را ارائه نماید.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران؛ جلسه مشترک بررسی راهکارهای همکاری فی مابین دانشگاه و دادگستری شهرستان با دکتر بنی هاشمی رئیس دادگستری شهرستان برگزار گردید.

مهدی فتح اله رییس دانشگاه آزاد اسلامی  واحدهای غرب استان تهران گفت: راه‌اندازی مراکز تخصصی مشاوره و‌ سلامت می تواند از تهاجمات فرهنگی آسیب زا در منطقه غرب استان جلوگیری نماید.

بنا بر این گزارش در نشست تخصصی مهدی فتح اله رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران  با بنی هاشمی رئیس دادگستری شهرستان قدس اظهار کرد: واحدهای غرب استان تهران می تواند با استفاده از ظرفیت وزیر ساخت هایی که در اختیار دارد در زمینه های مختلف با دادگستری شهرستان همکاری های لازم را به منظور جلوگیری از آسیب های اجتماعی در محدوده پیرامون دانشگاه و منطقه غرب استان داشته و باصادرات فرهنگی از منطقه اقدامات پیش گیرانه ای را ارائه نماید.

فتح اله  اشاره کرد: باید در حوزه خانواده و سلامت روان کار علمی و روش تخصصی ارائه دهیم و در این مسیر تمام تلاش و توان خود را به‌کار گیریم و روز‌به‌روز شاهد رشد واعتلای خانواده های شهرستان قدس در همه حوزه‌ها به‌خصوص مشاوره، ازدواج، سلامت فکری و عقلی بوده وشاهد اقدامات موثر وپیشگیرانه در راستای تحکیم خانواده در منطقه  باشیم.

 

فتح اله زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی را یکی از دیگر فرصت‌های مهم این دانشگاه برشمرد و بیان کرد: سرانه ورزش هر ایرانی، کمتر از یک متر بوده و در دانشگاه آزاد اسلامی، یک متر و ۱۳ سانتی‌متر است که نشان از توجه مسئولان مربوط به این امر می باشد .

 

 وی گفت : باید تلاش و توان خود را به‌کار بگیریم و  به شعار «دانش، پیشگیری از آسیب های خانواده در اجتماع و سلامت روان » جامه عمل بپوشانیم.

 

این مقام مسئول توجه به ایجاد نقش دانشگاه در صادرات فرهنگی منطقه غرب استان تهران را به منظور ایجاد ذهینیت مثبت از منطقه وشهرستان قدس را از دیگر اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی عنوان و تصریح کرد: راه‌اندازی مراکز تخصصی رشد،‌ سلامت، مشاوره حقوقی  و... را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که در راستای کاهش آسیب های اجتماعی نقش مثبت و سازنده دانشگاه را ایفا نمایم.

 

در نشست مذکور مقرر شد با استفاده از زیر ساخت و ظرفیت های دادگستری و دانشگاه کارگاه های مشاوره قبل از طلاق، بررسی و آگاهی شهروندان به حق و حقوق شهروندی و حقوق خصوصی در راستای اقدامات سازشی با هدف جلوگیری از طلاق بی رویه و همچنین توانمند سازی خانواده ها در زمینه  جلوگیری از آسیب های اجتماعی وتحلیل روابط عاطفی خانواده ها و تقویت بنیان خانواده برگزار شود.

 

دکتر بنی هاشمی ابراز امیدواری کرد که با تعامل فی ما بین دو نهاد دانشگاه و دادگستری وانجام کار علمی و تخصصی  برخی از پرونده ها درحوزه مشکلات خانواده و طلاق  به سازش منتهی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز