جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان ورامین برگزار شد

۱۳۹۷/۱۰/۰۱ - ۱۷:۱۷:۴۴
کد خبر: ۷۹۰۹۷۰
جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان ورامین برگزار شد
جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان ورامین به ریاست حسین کاغذلو فرماندار و با حضور عباسعلی سعیدیان معاون سیاسی انتظامی فرماندار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان تهران؛حسین کاغذلو فرماندار ورامین در این جلسه گفت : موضوع جوانانی که 50 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهند ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و پرداختن به مشکلات آنان در قالب موضوعات کلیشه ای نمی تواند اثر گذاری مناسبی داشته باشد.

وی افزود : مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان باید پشتوانه اجرایی داشته باشد و این مهم در سایه آگاهی بخشی صحیح از سوی مسئولان به آن ها میسر می شود.

وی تصریح کرد: فلسفه وجودی نهادها ، ادارات و تشکل ها ، ارائه ایده های کاربردی و قابل اجرا برای رفع مشکلات حوزه جوانان است ، مسئولان باید تلاش کنند تا با در نظر گرفتن اولویت ها ، با رفتار خود جوانان را جذب کنند تا با هفکری آنان ، راهکاری اساسی برای رفع مشکلات این قشر عظیم از جامعه ارائه دهند.

کاغذلو با تأکید بر لزوم استفاده صحیح از فضای مجازی برای رفع مشکلات جوانان گفت : فضای مجازی تیغ دولبه ای است که می تواند هم آسیب و هم فرصتی برای برون رفت از مشکلات به حساب آید ، باید با بستر سازی مناسب در فضای مجازی ، استعدادها و ظرفیت های موجود در منطقه را شناسایی و فعالیت های جوانان در این حوزه به ویژه در بخش اشتغال را توسعه بخشند.

وی افزود : کمبود زیرساخت های فرهنگی ، آموزشی و ورزشی یکی از چالش هایی است که می تواند جوانان را با آسیب های اجتماعی مواجه کند لذا لازم است تا با برنامه ریزی مناسب ، از فضاهای موجود ، بهترین استفاده را کرده و با استفاده از ظرفیت خیرین ، این فضاها را افزایش داد

فرماندار ورامین با اشاره به لزوم احداث خانه جوان در شهرستان ورامین گفت : خانه جوان ، مرکزی مهم در ایده پروری است که نتیجه این مهم باید به نخبه پروری ختم شود ، عملیات احداث این مرکز با حضور سرپرست وقت استانداری تهران در ورامین آغاز شده که تلاش می شود تا در پایان سال این مرکز به بهره برداری رسد.

وی گفت : تمامی دستگاه ها و نهادها باید در جهت هر چه پربارتر شدن فعالیت های خانه جوان مشارکت داشته باشند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به حوزه اشتغال جوانان گفت : اشتغال جوانان فقط محدود به ارگان های دولتی نیست بلکه می توان با توسعه فعالیت های بنگاه های اقتصادی ، استفاده از شرکت های دانش بنیان و توان و ظرفیت بخش خصوصی در ایجاد فرصت های شغلی پایدار ، گام های اساسی برداشت.

کاغذلو توجه به آسیب های اجتماعی را اولویت مسئولان فرهنگی اعلام کرد و افزود : مسئولان وظیفه دارند تا با شناسایی آسیب های اجتماعی و اولویت بندی آن ها ، در صدد ارائه راه کارهای عملی برای برون رفت از آن ها بر آمده و جوانان را در برابر این آسیب ها مصون کرد.

وی توسعه فعالیت سازمان های مردم نهاد را اولویت فرمانداری ورامین اعلام کرد و از تسهیل شدن شرایط تشکیل این سازمان ها خبر داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز