همزمان با سرد شدن هوا:

ارائه خدمات حمایتی برای کمک به معتادان و کارتن خواب ها در محله های مرکزی پایتخت آغاز شد

۱۳۹۷/۱۰/۱۰ - ۱۴:۵۰:۱۸
کد خبر: ۷۹۴۵۵۰
ارائه خدمات حمایتی برای کمک به معتادان و کارتن خواب ها در محله های مرکزی پایتخت آغاز شد
همزمان با آغاز فصل سرما از سوی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11 برنامه های فوریتی و حمایتی برای کمک به افراد کارتن خواب و معتاد در محله های جنوبی منطقه و فضاهای بی دفاع شهری آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، محمد جواد رشیدی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه   گفت:  به دلیل قرار گرفتن میدان راه آهن در بخش جنوبی منطقه و تردد روزانه هزاران نفر در این مبدأ مهم ورودی و خروجی شهر تهران ، شاهد بیشترین آسیب های اجتماعی و حضور افراد معتاد و کارتن خواب در محله های جنوبی منطقه هستیم.

 

رشیدی افزود: اطراف میدان راه آهن ، بوستان خواجه دهی ، پایانه معین و برخی فضاهای بی دفاع شهری مکان هایی هستند که بیشترین آسیب های اجتماعی و حضور افراد معتاد متجاهر در آن ها دیده می شود. از همین رو با هدف کمک به این افراد که در آستانه فصل سرما نیازمند برنامه های حمایتی فوری و جدی هستند؛ برنامه های فوریتی با مشارکت نهادها و سازمان های مختلف از جمله  سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران ، کلانتری 115 رازی ، پلیس مبارزه با مواد مخدر، مرکز ملی اعتیاد ، جمعیت مبارزه با اعتیاد بهروزان ، بهزیستی ، پایگاه خدمات اجتماعی و مرکز خدمات اجتماعی شهرداری منطقه 11 آغاز شده است.

 

به گفته رشیدی طرح فوریتی ساماندهی 250 نفر از معتادان جهت بستری و سم زدایی در مرکز سم زدایی سروش با همکاری سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران ، کلانتری 115 رازی و پلیس مبارزه با مواد مخدر تا پایان همین هفته در منطقه 11 به اجرا در می آید.

 

وی با بیان این که راه اندازی واحدهای گشت با حضور مددکار پایگاه خدمات اجتماعی راه آهن و عوامل شهرداران شب برای ساماندهی معتادان دارای شرایط خاص و نیازمند خدمات فوریتی از دیگر اقدامات در دست اجرا است ؛ ادامه داد: با توجه به وجود مددسرای رازی در خیابان هلال احمر که روزانه اقدام به پذیرش کارتن خواب ها و افراد بی خانمان می کند ؛ این معتادان نیز در این مرکز پذیرش خواهند شد .

 

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11 همچنین با اشاره به شناسایی تعدادی از زنان معتاد متجاهر در اطراف میدان راه آهن عنوان کرد: این افراد نیز برای پذیرش و دریافت خدمات حایتی به مددسرای بانوان منطقه 12 که به تازگی راه اندازی شده است ؛ هدایت می شوند.

 

رشیدی در ادامه برنامه های خدمات اجتماعی به معتادان و بازگشت این افراد به آغوش خانواده و جامعه از اقدامات انجام شده برای ارائه خدمات و امکان بستری در مرکز سروش برای معتادان خود معرف خبر داد و گفت: با هماهنگی های انجام شده تعداد 50 نفر از معتادان به صورت خود معرف می توانند در مرکز سروش بستری شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز