سردار خانچرلی در نشست خبری با اصحاب رسانه ؛

جرائم سایبری در غرب استان تهران نسبت به سال قبل افزایش یافته است

۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۱۸:۳۳:۰۸
کد خبر: ۸۰۰۶۱۵
جرائم سایبری در غرب استان تهران نسبت به سال قبل افزایش یافته است
فرمانده انتظامی غرب استان تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: متاسفانه شاهد افزایش ۱۵۱ درصدی شکایت ها نسبت به مدت مشابه در سال قبل بوده ایم که این امر نشان دهنده آن است که حرائم سایبری رفته رفته جایگزین جرایم سنتی می شود

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ سردار "محسن خانچرلی" در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت : از یک میلیون و 3356 تماس مردمی با مرکز فوریت های پلیسی 110 نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش 27 درصدی بوده ایم.

وی بیان داشت: از تعداد تماس های مردمی با مرکز فوریت های پلیسی 110 در 9 ماهه گذشته 597 هزار تماس عملیاتی شده که این میزان 47 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال 96 را نشان می دهد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران تصریح کرد: در حوزه 197 نیز با توجه به توسعه این بخش، 7 درصد کاهش تماس های انتقادی و شکایات از نیروهای انتظامی را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد بوده ایم که این امر نشان دهنده عملکرد مطلوب ماموران پلیس غرب استان تهران است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به انجام طرح های امنیت محله محور، گفت: در این مدت 258 طرح به مرحله اجرا درآمده این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ، 103 طرح اجرا شده، که 150 درصد افزایش را نشان می دهد.

سردار خانچرلی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در حوزه سایبر و فضای مجازی یک هزار و 57 مورد شکایت از طریق شهروندان صورت گرفته که متاسفانه شاهد افزایش 151 درصدی شکایت ها نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم، که این امر نشان دهنده آن است که جرائم سایبری رفته رفته جایگزین جرایم سنتی می شود.

او در ادامه با اشاره به کشف یک هزار و 486 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در 9 ماهه گذشته ، گفت: در این خصوص 570 پرونده تشکیل و 800 نفر نیز دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران در پایان با اشاره به اینکه 193 هزار فقره پرونده در حوزه مشاوره و مددکاری از ابتدای سال جاری تاکنون تشکیل شده است، تصریح کرد: از این تعداد 76 درصد آن توسط مراکز مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی به مصالحه رسیده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز