فرهاد افشار:

شهردار منطقه ۲۰ هویت تاریخی ری عامل جذب گردشگر است

۱۳۹۷/۱۱/۰۴ - ۰۸:۳۸:۳۷
کد خبر: ۸۰۳۸۹۹
شهردار منطقه ۲۰ هویت تاریخی ری عامل جذب گردشگر است
فرهاد افشار شهردار منطقه 20 در دیدار صمیمانه با شادمهری مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران، پیرامون اهمیت اطلاع رسانی در خصوص رویدادهای تاریخی ری بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش  خبرگزاری برنا از تهران؛ افشار با بیان اینکه اقتصاد شهری متاثر از هویت شهری است گفت: پتانسیلهای هویت بخشی موجود در شهر تاریخی ری می تواند به عنوان موتور محرک اقتصاد این شهر مورد استفاده قرار گیرد.

افشار با اشاره به اینکه چشم انداز این شهر با عنوان «ری شهر ایرانی اسلامی پیشرو» تعریف شده است افزود: هویت تاریخی –مذهبی و شخصیتهای شاخص مدفون در ری می تواند اثرگذاری ویژه ای داشته باشد و موجب ارتقاء اقتصاد این شهر شود.

وی با اشاره به اینکه شهرری موقعیت ویژه ای از نظر آثار تاریخی و اماکن متبرکه و مذهبی دارد، افزود: وجود حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و امامزادگان در کنار آثار تاریخی و باستانی، شرایط متمایزی را برای منطقه 20 فراهم آورده است و استفاده از ظرفیت های این شهر باعث ارتقاء فرهنگ عامه ،جذب گردشگر و رونق اقتصادی می شود .

افشار با اشاره به اینکه مکان رویدادهای تاریخی، جاذبه خوبی برای نسل جوان دارد تصریح کرد: با تدوین یک سند راهبردی ،پتانسیل مرکز ری شناسی می تواند از سوی مشاوران اداره بافت و بناهای تاریخی شهر تهران به عنوان پایگاهی برای شناساندن تاریخچه و آثار تاریخی ری و برپایی تورهای گردشگری مورد بهره برداری قرار گیرد.

در این جلسه شادمهری مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران گفت: با توجه به هویت و جایگاه بناهای تاریخی ری، اطلاع رسانی رویدادهای تاریخی ری و معرفی آثار تاریخی آن می تواند زمینه شناساندن این شهر باستانی را به شهروندان فراهم کند.

وی صیانت و مراقبت از آثار و بافتهای تاریخی را مهم برشمرد و افزود: رویدادهای تاریخی ری می تواند به عنوان نماد و المانی در ری به کار رود .

در این جلسه تعدادی از مشاوران بافت و بناهای تاریخی شهر تهران مطالعات و تحقیقات انجام شده در خصوص رویدادها و بناهای تاریخی ری و پتانسیل بهسازی آنها برای بهره برداری شهروندان را مطرح کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز