یاسینی:

ارزیابی عملکرد،مهمترین اقدام در سطح مدیریت دستگاه ها است

۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۱۲:۳۷:۴۶
کد خبر: ۸۱۴۰۸۳
ارزیابی عملکرد،مهمترین اقدام در سطح مدیریت دستگاه ها است
معاون دفتر مرکزی بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارت کشور گفت: مهمترین اقدامی که در سطح مدیریتی و در سطح دستگاه‌های حاکمیتی مثل وزارت کشور و استانداری‌ها باید انجام شود،موضوع مدیریت ارزیابی عملکرد است .

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ یاسینی، معاون دفتر مرکزی بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارت کشور در حاشیه جلسه  ارزیابی عملکرد دستگاه ها در استانداری تهران که با حضور اسلامی،مدیرکل بازرسی استانداری تهران و نمایندگان بازرسی فرمانداری ها و رابطین بازرسی ادارات برگزار شد، با اشاره به اینکه ارزیابی عملکرد سازمان به منظور بررسی میزان موفقیت  یک امر حیاتی و ضروری است گفت: براین اساس که هر سازمان باید عملکرد خود را مطابق وظایف تعریف شده انجام دهد، در وزارت کشور، استانداری ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها این مهم پیگیری می شود.

وی افزود: مهمترین اقدامی  که در سطح مدیریتی و در سطح دستگاه‌های حاکمیتی مثل وزارت کشور و استانداری‌ها باید انجام شود،موضوع  مدیریت ارزیابی عملکرد است . 

معاون دفتر مرکزی بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارت کشور با بیان اینکه  در مقایسه وضع موجود با وضع مطلوب است که دستگاه ها به بهتر شدن امور در انجام وظایف دست می یابند تصریح کرد: موفقیت سازمانی باید هر سال نسبت به سال گذشته ارتقا یابد.

یاسینی ادامه داد: در مجموعه مرکز مدیریت عملکرد و بازرسی وزارت کشور و دفاتر متناظر در استانداری‌ها به دنبال این هستیم که بتوانیم هر سال تصویر وضع موجود در وزارت کشور را بر اساس شاخص‌ها و معیارها ترسیم کنیم تا فاصله با اهداف وزارتی مشخص شده و برای دستیابی به موقعیت برتر برنامه ریزی شود.

وی گفت: ابتدای هر سال به صورت رسمی  اهداف و شاخص‌ها به استانداری‌ها ابلاغ می‌شود و پایان همان سال هم نتایج ارزیابی به استانداری‌ها منعکس  می‌شود و دستگاه‌های اجرایی موظفند برای بهبود و رفع نقاط ضعف خود برنامه ریزی انجام داده تا در سال بعد شاهد بهبود عملکرد باشیم.

معاون دفتر مرکزی بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارت کشور در خصوص راستی آزمایی ارزیابی عملکرد گفت: این فرآیند ابتدا بر اساس خود ارزیابی است به این معنی که دستگاه‌ها در ابتدا قضاوتی مبتنی بر شواهد و مستندات معتبر از عملکرد خود ارائه داده ، در مرحله دوم این مستندات  ابتدا در استانداری  و در مرحله بعد دفاتر تخصصی در وزارت کشور مورد کارشناسی قرار می‌گیرد و در نهایت مدیرت عملکرد وزارت کشور این راستی آزمایی را انجام می‌دهد تا اطمینان کافی برای اعتبار این کار انجام شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز