مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران خبرداد:

واگذاری ۱۶۶ کارگاه نیمه ساخته به صنف حجاران در شهرک صنعتی شمس‌آباد

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۰۹:۴۵:۵۴
کد خبر: ۸۱۴۴۲۰
واگذاری ۱۶۶ کارگاه نیمه ساخته به صنف حجاران در شهرک صنعتی شمس‌آباد
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران از واگذاری 166 کارگاه نیمه ساخته به صنف حجاران در شهرک صنعتی شمس‌آباد در راستای تکمیل زنجیره ارزش خوشه سنگ خبر داد و گفت: مدل توسعه خوشه های کسب و کار یکی از مدل های توسعه در حوزه کسب و کارهای کوچک و متوسط بشمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ صابر پرنیان با بیان این مطلب اظهار کرد: در این مدل تمام فعالیت های تکمیل کننده و ارزش افزا در طول زنجیره ارزش مورد بررسی، توجه و حمایت قرار می گیرد و گلوگاه‌های صنعت شناساییشده  و سعی می شود این گلوگاه‌ها با اجرای برنامه های عمل توسعه برطرف گردد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت صنف حجاران به نحوی است که با آمیختن هنر و صنعت موجب ارزش افرائی بسیار بالائی در این صنعت می شود ادامه داد: تاکنون توجه مناسب به این بخش اقتصادی و ساماندهی صنف حجاران نشده بود اما با توجه به قرار گرفتن خوشه سنگ در شهرک صنعتی شمس‌آباد برنامه استقرار حجاران در این شهرک به عنوان بخشی از زنجیره ارزش افزای خوشه سنگ در دستور کار قرار گرفت و بر این اساس کارگاه های نیمه آماده این شهرک به فعالان این صنف واگذار شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران تاکید کرد: در کنار ساماندهی و استقرار فیزیکی صنف حجاران در شهرک صنعتی شمس آباد، فعالیت های مختلفی برای توسعه فعالیت آنها برنامه ریزی شده است که استقرار متمرکز این صنف زمینه ساز انجام این برنامه ها می باشد.

به گفته پرنیان، برگزاری دوره های آموزشی برای ارتقای مهارتی فعالان این صنف، تهیه مواد اولیه بصورت کلی برای کاهش هزینه های تولید و تأمین پایدار مواد اولیه، توسعه بازار داخلی و خارجی و اخذ سفارش های تولید بصورت کلی و توزیع آن در بین فعالان صنف، کنترل و نظارت بر تولید اعضا و حفظ کیفیت و استاندارد محصولات، توسعه صادرات و… از جمله  این برنامه های مشارکتی است.

وی یادآوری کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی تهران در راستای ماموریت توسعه خوشه های کسب و کار و فعالیت های شبکه‌ای در قالب ضوابط و دستورالعمل های اجرایی از حجاران حمایت مالی و معنوی می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز