رییس کمیسیون فرهنگی و امور بانوان شورای اسلامی شهر قدس :

توسعه زیرساخت های فرهنگی به خلق سرمایه اجتماعی پایدار می انجامد

۱۳۹۷/۱۲/۱۰ - ۱۷:۳۵:۳۳
کد خبر: ۸۱۸۶۹۴
توسعه زیرساخت های فرهنگی به خلق سرمایه اجتماعی پایدار می انجامد
رییس کمیسیون فرهنگی و امور بانوان شورای اسلامی شهر قدس گفت : توسعه زیرساخت های فرهنگی به خلق سرمایه اجتماعی پایدار می انجامد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ دکتر بنفشه رفیعی ، رییس کمیسیون فرهنگی و امور بانوان شورای اسلامی شهر قدس گفت: در سال گذشته ۶ پروژه عظیم فرهنگی کلید خورد که برخی از آن ها در مراحل پایانی احداث قرار دارند.

وی افزود: افزایش سرانه های فرهنگی بر ایجاد زمینه فعالیت بیشتر شهروندان در اجتماع و خروج از انزوا بسیار موثر خواهد بود و با ایجاد تعاملات میان افراد به تقویت اشتراکات می انجامد که رفتارهای آنومیک را کاهش و نهایتا به غنی شدن رفتارهای مدنی در سطح جامعه و اجتناب از آسیب های اجتماعی ختم می گردد.

دکتر رفیعی تصریح کرد: اگر ابعاد توسعه را بر دو بعد سخت افزاری یعنی توسعه کالبدی و فیزیکی و نرم افزاری یعنی ایجاد سرمایه اجتماعی تقسیم نماییم، باید گفت که اگر زمینه های فرهنگی یک جامعه برای تبدیل شهرنشینان به شهروند مهیا نگردد و مسئولیت ها و وظایف شهروندی به روشنی تدوین نگردد، هزینه هایی که در قسمت اول انجام می گردد به بهره وری کامل نخواهد رسید و روند توسعه را کند می نماید.

 بر همین مبنا ما علاوه بر توجه به توسعه فیزیکی از سرمایه های اجتماعی یک شهر غافل نمانیم تا از ایجاد گسست بین مردم و مسئولان در مسیر تحقق آرمان های یک شهر جلوگیری گردد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: لذا با تاسی از موارد مطروحه باید با ایجاد زیرساختهای لازم، زمینه های ایجاد سرمایه اجتماعی را در شهرمان ایجاد نماییم تا بتوانیم از این ارزش افزوده در بسیج نیروها برای تحرک و پویایی بیشتر شهر قدس در آینده استفاده کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز