مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران؛

احداث کارخانه به تنهایی نمیتواند کارآفرینی کند

۱۳۹۷/۱۲/۱۲ - ۱۲:۵۹:۲۰
کد خبر: ۸۱۹۵۲۶
احداث کارخانه به تنهایی نمیتواند کارآفرینی کند
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: احداث کارخانه به تنهایی نمی‌تواند کارآفرینی کند. امروز کارآفرینی به تغییر نگاه کارمندپروری و مطالبه خواسته‌های کارآفرینان، صنعتگران و تولیدکنندگان نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران، نخستین رویداد استارت‌آپ تهران با حضور اصغر مصاحب معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، صابر پرنیان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران، معاونان و مدیران شرکت برگزار شد.

پرنیان در این رویداد اظهار کرد: راه نجات کشور بر محور اقتصاد مقاومتی،  اقتصاد مبتنی بر دانش بومی و نسل جوان است که شاه بیت آن نیز در تولید است.

وی به ظرفیت‌های موجود در بخش تولید اشاره کرد و ادامه داد: اعتقاد داریم که انقلاب صادراتی باید از بخش صنایع کوچک و متوسط برپا شود. امروز که آمریکای بدعهد و عهد شکن اقتصاد کشور را هدف قرار داده است باید بر توان داخلی تکیه کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: امنیت پایدار و قابل اتکا منوط به اقتصاد پایدار و حضور مردم است.

پرنیان ادامه داد: در سال‌های قبل از انقلاب کالاهای بسیار جزیی از گیره لباس تا غیره وارد می شد اما اکنون سازه‌های بزرگ و تجهیزات مهم در صنعت سلامت، نفت و گاز، فناوری پیشرفته هوا و فضا به دست جوانان در داخل کشور تولید می‌شود.

وی با تاکید بر مطالبه‌گری برای تولیدکنندگان و صنعتگران افزود: احداث کارخانه به تنهایی نمی‌تواند کارآفرینی کند. امروز کارآفرینی به تغییر نگاه کارمندپروری و مطالبه خواسته‌های کارآفرینان، صنعتگران و تولیدکنندگان نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: در سال آینده شهرک‌سازی از رشد و افزایش قابل توجهی برخوردار خواهد شد این درست نیست که واحد صنعتی آماده بهره‌برداری در موضوع آب، برق و زیرساخت مشکل داشته باشد.

پرنیان با تاکید بر اینکه صنعت و تولید امروز مدیر پشت‌میز نشین و اتوکشیده نمی‌خواهد، تاکید کرد: کارآفرینی نرم نیاز به نگاه ویژه در حمایت‌های نرم‌افزاری برای صنعتگران و تولیدکنندگان در برندسازی، استارت‌آپ، توسعه بازار، حضور در نمایشگاه‌ها، تنوع محصول و غیره دارد.

او ابراز امیدواری کرد که تولید و صنعت در کشور به نقطه مطلوب صادراتی دست یابد و این مهم با همکاری بین دستگاه و تغییر نگاه مدیران به کارآفرینی خواهد بود.

الهام‌بخشی به کارآفرینی و کسب و کارهای جدید

همچنین، نسرین مصدق صدقی معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با ارایه گزارشی از روند برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپ استان تهران گفت: هدف از برگزاری این رویداد توسعه کارآفرینی است.

وی ادامه داد: این رویداد به منزله الهام‌بخشی هر کارآفرینی و کسب و کارهای جدید است تا ورودی جدیدی برای مجموعه شهرک‌های صنعتی باشد. همچنین هدف از این رویداد آن است که ظرفیت‌های خالی در واحدهای صنعتی برای تولید محصولات جدید استفاده شود.

مصدق صدقی تصریح کرد: فراخوان رویداد استارت‌آپ استان تهران از دیماه امسال آغاز شد و 52 ایده در 3 محور اصلی فناوری اطلاعات و ارتباطات، بازاریابی و فروش، توسعه و طراحی محصولات جدید به دبیرخانه این رویداد ارسال شد. در مجموع 8 ایده از سوی داوران انتخاب شد و به مرحله نهایی راه یافت.

گفتنی است، در این رویداد ۵۲ طرح و ایده شرکت کردند که ۸ ایده به مرحله نهایی راه یافتند. همچنین۵ ایده توسط داوران منتخب شدند و از بین آنها ۳ ایده نمونه شناسایی شد.ایده‌های برتر برای راه اندازی فعالیت خود از تیم‌سازی تا تجاری‌سازی مورد حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران قرار خواهند گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز