پیام مدیریت شهری قدس به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی

۱۳۹۷/۱۲/۱۴ - ۱۰:۵۱:۰۵
کد خبر: ۸۲۰۴۰۸
پیام مدیریت شهری قدس به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی
شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قدس در پیامی فرارسیدن 15 اسفند ماه، روز درختکاری و هفته منابع طبیعی را تبریک گفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ مدیریت شهری قدس با صدور پیامی فرارسیدن 15 اسفند ماه، روز درختکاری و هفته منابع طبیعی را تبریک گفتند و از شهرندان دعوت کردند تا نسبت به کاشت نهال و احیای منابع طبیعی اهتمام ویژه ای ورزند. متن پیام بدین شرح است:

بسمه تعالی

درخت برای ما ایرانیان، نماد زایش و جاودانگی است و به ‌راستی که بخشی از حیات بشری مدیون این منابعی است که در روال طبیعی زیست‌بوم‌ها، زیبایی خلق می‌کنند و حیات جاودانه را به ارمغان می آوردند.

فرارسیدن روز درختکاری و هفته منابع طبیعی فرصت مغتنمی است تا این سنت حسنه را که از نیاکان ما به یادگار مانده است، به فرزندان خود آموزش دهیم و به رسم میراث داری و امانت داری، در کاشتن نهال و گسترش زندگی بر این کره خاکی بکوشیم.

به همین جهت ترویج فرهنگ درخت و درختکاری به نسلهای آینده امری ضروری و اجتناب ناپذیر است زیرا فرهنگ درختکاری و حفظ و احیای فضاهای سبز و منابع طبیعی یکی از اساسی ترین راه های توسعه پایدار در جوامع امروزی محسوب می شود، به همین منظور با عنایت به اهمیت پایداری عرصه های طبیعی، از تمامی شهروندان فهیم دعوت می شود در هفته منابع طبیعی به عنوان یک اقدام ملی خدا پسندانه، به امر توسعه پوشش گیاهی و درختکاری همت گماشته و در این راستا با کاشتن حداقل یک اصله نهال در راستای حفظ و توسعه منابع طبیعی گامی مثبت و مؤثر برداریم تا شعار منابع طبیعی، سرمایه ملی محقق شود.

ضمن گرامیداشت روز درختکاری و تبریک این روز به دوستداران طبیعت، از عموم شهروندان دعوت می‌شود در یک اقدام ارزشمند ملی با کاشت نهالی، هدیه ای ماندگار برای فرزندان و آینده شهر به یادگار گذارند و در راستای حفظ و گسترش فضای سبز شهری نهایت تلاش و همت خود را به کار گیرند.

شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قدس

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز