در سومین دوره مسابقات بولس قهرمانی کشور ؛

تیم پتانک بانوان استان تهران مقام نخست را کسب کردند

۱۳۹۷/۱۲/۱۷ - ۲۰:۱۷:۲۰
کد خبر: ۸۲۱۷۱۶
تیم پتانک بانوان استان تهران مقام نخست را کسب کردند
بانوان ورزشکار تهرانی توانستند در سومین دوره مسابقات بولس قهرمانی کشور مقام نخست را بدست آورند.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ بازی پتانک(بولس) با یک دست توپ و یک عدد جک در هر زمینی با هر نوع جنس کفپوش به صورت انفرادی (١ بازیکن در مقابل ۱ بازیکن که هر یک ٣ توپ دارد)، تیمی دو نفره (٢ بازیکن در مقابل ٢ بازیکن که هر ورزشکار ۳ توپ دارد) و تیمی سه نفره برگزار می شود.

ابعاد زمین بازی دارای ٤ متر عرض و ١٥ متر طول در مسابقات رسمی است و این اندازه می تواند تا ٣ در ١٢ متر در مسابقات غیررسمی متغیر می‌باشد.

پتانک یک رشته ورزشی تمرکزی فرانسوی است که فدراسیون بین‌المللی آن ١٠٨ سال پیش تاسیس و پس از گذشت سال‌ها فعالیت سرانجام در سال ١٩٨٦ توسط کمیته بین المللی المپیک (آی. او. سی.) شناسایی و رسمیت یافته که این رشته از سال 1388 در ایران به آغاز شده است.

مسابقات قهرمانی کشور بولس در سومین دوره آن به میزبانی استان تهران در مجموعه ورزشی تختی برگزار شد که 300 ورزشکار زن و مرد در قالب 27 استان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

رئیس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس استان تهران اظهار کرد: این مسابقات که از 15 اسفند ماه به مدت سه روز برگزار شد و هدف از آن حضور و تشویق خانواده ها به ورزش گروهی بود استان تهران با 2 تیم تهران و توابع در بخش مردان و زنان شرکت کرد.

پیام نظر با بیان اینکه این مسابقات به صورت حذفی برگزار شد گفت: همچنین در بخش بانوان تیم های تهران، گلستان و تهران ب توانستند جایگاه برتر را کسب کنند.

وی ادامه داد: در بخش مردان نیز استان های فارس، همدان و بوشهر توانستند جایگاه اول تا سوم را بدست آورند.

رئیس هیات بیلیارد استان تهران خاطر نشان کرد: استان تهران با 16 مجموعه زمین تمرینی و مسابقه بزرگترین مرکز ورزش بولس در کشور محسوب می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز