دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان قرچک تشریح کرد :

رشد چشمگیر فعالیت های حوزه جوانان در سال ۹۷

۱۳۹۷/۱۲/۱۸ - ۰۹:۱۷:۰۴
کد خبر: ۸۲۱۸۰۴
رشد چشمگیر فعالیت های حوزه جوانان در سال ۹۷
محسن خادمی دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان قرچک گفت: فعالیت های حوزه ورزش و جوانان این شهرستان در سال ۹۷، رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان تهران ؛ رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قرچک با تاکید بر اینکه حوزه جوانان از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت:  جوانان پویا و متخصص می توانند با تلاش، همت و انگیزه بالای خود پیشرفت و تعالی جامعه را در ابعاد مختلف ورزشی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و ... به ارمغان بیاورند و با ارائه ایده های نو و خلاقانه در پیشبرد اهداف جامعه نقش مهمی داشته باشند.

محسن خادمی با اشاره به رشد چشمگیر فعالیت های حوزه جوانان این اداره در سال ۹۷، بیان داشت: یکی از ماموریت های مهم ما ساماندهی امور جوانان در سطح شهرستان می باشد و در این راستا با تشکیل جلسات مداوم با عنوان ستاد ساماندهی امور جوانان به ریاست فرماندار محترم، تلاش شد تا با اجرای مصوبات شهرستانی اقدامات خوبی در این خصوص صورت پذیرد.

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان قرچک ادامه داد: ما در اداره ورزش و جوانان از ابتدای سال ۹۷ با یک  برنامه ریزی مطلوب در حوزه جوانان تلاش کردیم تا رشد چشمگیری را نسبت به سال های گذشته ایجاد کنیم.

این مسئول افزود: یکی از فعالیت های ما در حوزه جوانان اقدامات آموزشی است که در سال گذشته ۱۳ کارگاه آموزشی برگزار شد و خوشبختانه در سال جاری توانستیم ۴۰ کارگاه آموزشی برگزار کنیم و حدود ۱۰۰۰ نفر از شهروندان این شهرستان را آموزش دهیم.

محسن خادمی ادامه داد: امسال کارگاه هایی تحت عناوین مهارتهای ده گانه زندگی، پیشگیری از اعتیاد، مبارزه با مواد مخدر، مشاوره های قبل، حین و پس از ازدواج، شبکه های اجتماعی و تاثیر آن بر خانواده برگزار شده است و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در سال آینده این دوره ها به ۶۰ کارگاه افزایش خواهد یافت.

وی گفت: از دیگر اقدامات آموزشی می توان به برگزاری اولین کرسی آزاد اندیشی جوانان با موضوع " ازدواج سنتی یا مدرن" اشاره کرد که با حضور دکتر علی صدرا از روانشناسان مطرح کشور و کارشناس برنامه سیمای خانواده از شبکه یک سیما اشاره کرد که مورد استقبال جوانان شهرستان قرار گرفت.

این مسئول اذعان کرد: برگزاری همایش مهارتهای زندگی، همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی، همکاری در برگزاری همایش نقش جوانان در تولید و اشتغال، همکاری در برگزاری جشن دختران آفتاب، همکاری در برگزاری همایش بانوی انقلاب همکاری در برگزاری همایش همپای مدافعان، همکاری در برگزاری جشن روز پهلوانی و زورخانه ای و همکاری در برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب از دیگر اقدامات ما بوده است.

وی اظهار داشت: یکی از ابتکارات این اداره راه اندازی اتوبوس جوان بود که در دهه مبارک فجر امسال رقم خورد و پس از افتتاح توسط مسئولان ارشد شهرستان در سطح منطقه با حضور پزشک، روانشناس، کارشناسان مراقب سلامت و کارشناس تغذیه به جوانان خدمات ارائه گردید.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان قرچک تصریح کرد: در خصوص برگزاری جشنواره هم امسال دو برنامه شاخص اجرا شد و در هفته جوان جشن بزرگ جوانی و نشاط با حضور حدود دو هزار نفر از شهروندان عزیز شهرستان قرچک و همچنین هنرمندان مطرح کشور در استادیوم شهدای هفتم تیر برگزار شد و در هفته ازدواج نیز جشن باشکوه سه هزار نفری پیوند جاودانی و مراسم عقد دو زوج ورزشکار در پارک شهدای گمنام برگزار گردید.

وی افزود: در سال جاری ۷ جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان و ۲ جلسه کمیته تخصصی در شهرستان قرچک تشکیل شد.

خادمی عنوان داشت: در اجرای برنامه های امسال ادارات مختلفی همچون فرمانداری، شهرداری، شورای اسلامی شهر، شبکه بهداشت و درمان، بهزیستی، اتاق اصناف، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، دانشگاه اریکه پرسپولیس، دانشگاه پیام نور و همچنین سازمان های مردم نهاد همکاری داشتند که جا دارد تقدیر و تشکر نمایم.

این مسئول تاکید کرد: در سال آینده بنا داریم خدمات آموزشی را همانطور که سطح شهر ارائه می کنیم در روستاها نیز دنبال کنیم و در کنار برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه اهالی روستاهای شهرستان قرچک با همکاری بخشداری و دهیاری ها برای اولین بار سمینارهای ازدواج روستایی را نیز برگزار نمائیم.

رییس اداره‌ ورزش و جوانان قرچک عنوان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفت در هفته جوان برای سال ۹۸ که از ۲۷ فروردین ماه شروع خواهد شد راه اندازی اتوبوس جوان، همایش کوهپیمایی و پاکسازی محیط زیست  ویژه جوانان، جلسه پرسش و پاسخ با حضور مسئولان ارشد شهرستان و جوانان، دیدار با خانواده شهدای جوان، برگزاری کارگاه های مشاوره ازدواج، جشن بزرگ هفته جوان و دیگر برنامه های فرهنگی و ورزشی را برگزار خواهیم کرد.

خادمی در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه شهرستان قرچک جوان ترین شهرستان استان تهران است یکی از مواردی که در سال ۹۸ با جدیت آن را پیگیری خواهیم کرد ساخت خانه جوان در این شهرستان خواهد بود که این امر می تواند خدمتی ارزشمند به حوزه جوانان باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز