امروز رخ داد؛

گشایش صفحه تازه ای از مراودات اقتصادی تهران و مسکو با ورود استانداری تهران

۱۳۹۷/۱۲/۲۸ - ۱۳:۰۷:۲۲
کد خبر: ۸۲۵۹۷۲
گشایش صفحه تازه ای از مراودات اقتصادی تهران و مسکو با ورود استانداری تهران
حضور لوان گاجاریان،سفیر روسیه در استانداری تهران و نشست با محسنی بندپی استاندار تهران نشان داد تا عزم تهران و مسکو برای توسعه مراودات اقتصادی قوی تر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ آنجا که روابط اقتصادی مشترک میان دو کشور  توسعه می یابد درست زمانی است که فضا برای رشد  روابط سیاسی مهیا می شود و این نکته ای است که طی سال ها ارتباط میان تهران و مسکو در عرصه بین الملل نمایان شده است .

زمینه های متعدد همکاری میان کشورهای ایران و روسیه بر مبنای برخی اشتراکات فرهنگی و همکاری های مشترک شرایطی را برای شکل گیری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و تجاری میان دو کشور فراهم کرده است و بر همین پایه شکل گیری  موافقت نامه ها از جمله اوراسیا امکان تبادل اقتصادی تهران و مسکو را بیش از پیش فراهم کرده است تا با برگزاری همایش ها و نشست های تخصصی اقتصادی امکان مراودات و تعاملات اقتصادی میان دو کشور افزایش یابد.

طی سال های اخیر ارتباط بازرگانان و تجار ایرانی از جمله فعالان اقتصادی استان تهران با روسیه با ایجاد شرایط تسهیل حضور در بازارهای دو طرف با ورود استانداری تهران افزایش یافته است.

حضور تاجران روسی در نشست های اقتصادی و دیدارهای مختلف طی سال های اخیر با این هدف در استانداری تهران افزایش یافته است و در روزهای آخر سال ۹۷ ، حضور لوان گاجاریان،سفیر روسیه در استانداری تهران و دیدار با محسنی بندپی استاندار تهران نشان داد تا عزم تهران و مسکو برای توسعه مراودات اقتصادی قوی تر شده است.

براساس آمار ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن تولید محصولات کشاورزی به ارزش ۲۳ هزار میلیارد تومان طی یکسال در استان تهران است که استقبال تجار روسی از صنایع کشاورزی و غذایی ایران به ویژه استان تهران را به دنبال داشته است .

علاقه تاجران روسی به محصولات کشاورزی گلخانه ای استان تهران به دلیل کیفیت محصولات افزایش یافته است .

در حوزه میراث فرهنگی براساس آمار اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران، سهم مهمی از گردشگری روس ها و بازدید از معماری و آثار ارزشمند در تهران است و کلیسای ارتودکس روسی تهران تجربیات  خوبی از حوزه مرمت روسی در تهران است .

حضور سفیر روسیه در استانداری تهران و دیدار با استاندار به ویژه در شرایط خاص اقتصادی و سیاسی ایران در عرصه بین المللی نوید دهنده روزهای امیدوار کننده برای تعاملات اقتصادی دو طرف است به ویژه آنکه موضوع لغو ضرورت روادید گردشگری میان دو کشور و همچنین امکان تسهیل حضور تجار ایرانی در روسیه در این نشست مورد تاکید دو طرف قرار گرفت.

برگزاری همایش ها و نمایشگاه های عرضه محصولات کشاورزی و صنایع استان تهران در روسیه نیز برای سال ۹۸ در این نشست بررسی شد تا فضایی برای حضور با آرامش و اطمینان خاطر تجار ایرانی در روسیه فراهم شود.

آنچه در نشست گاجاریان، سفیر روسیه و محسنی بندپی ،استاندار تهران بیش از همه چیز رخ نمود، تشریک مساعی دو طرف و استقبال از امکاناتی است که برای توسعه اقتصادی برای طرفین فراهم شده است و از آنجا که روسیه از بهترین شرکای تجاری و دارای بیشترین ظرفیت و پتانسیل همکاری و تعامل است استانداری تهران عزم جدی برای گستراندن شرایط ویژه حضور تجار و بازرگانان تهران در عرصه بازار روسیه نشان می دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز