فرهادی:

خدمات رسانی مدیریت بحران تهران در دشت آزادگان تدارم دارد

۱۳۹۸/۰۲/۰۲ - ۱۰:۱۶:۰۹
کد خبر: ۸۳۶۸۸۳
خدمات رسانی مدیریت بحران تهران در دشت آزادگان تدارم دارد
فرماندار ویژه شهرستان تهران گفت: اقدامات خوبی در روزهای گذشته در راستای کمک به سیل زدگان و رسیدگی به وضعیت روستا های آب گرفته شهرستان دشت آزادگان صورت گرفته و همچنان نیز تداوم دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ عیسی فرهادی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی ستاد مدیریت بحران استان تهران مستقر در شهرستان دشت آزادگان اظهار داشت:اقدامات خوبی در روزهای گذشته در راستای کمک به سیل زدگان و رسیدگی به وضعیت روستا های آب گرفته شهرستان دشت آزادگان صورت گرفته و همچنان نیز تداوم دارد.

وی افزود:کمک های اقشار مختلف و دستگاه‌ها برای همراهی و همیاری سیل زدگان در منطقه تداوم یافته و خیرین و داوطلبان استان تهران در قالب ۳۲ موکب بالغ بر ۸ هزار پرس غذا در دو وعده ناهار و شام را ترک کرده و در بین مردم منطقه توزیع می‌کنند.

معاون استاندار تهران تصریح کرد: همچنین بحث برآورد خسارت به منازل اهالی سیل‌زده توسط بنیاد مسکن استان تهران به ویژه در ۸ روستای آب گرفته صورت می‌گیرد. این برآوردها بر احصا تامین خسارات به صورت بلاعوض و شناسایی هزینه های لازم در رابطه با ساخت و ساز و بازسازی منطقه انجام شده تا بتوان نسبت به جبران خسارات مردم ساکن در حاشیه رودخانه کرخه اقدامات لازم را ترتیب داد.

فرماندار ویژه شهرستان تهران همچنین خاطرنشان کرد:از روز گذشته نیز اداره کل دامپزشکی استان تهران ۶ اکیپ مجهز دامپزشک را در منطقه مستقر کرده و دامپزشکان بالغ بر ۴ هزار دام سنگین و ۳۵۰۰ دام سبک را مورد معاینه قرار دارند و این روند نیز ادامه خواهد داشت.

فرهادی یادآور شد: اقدامات جمعیت هلال احمر استان تهران در مناطق مختلف دشت آزادگان در حال انجام بوده و برنامه هایی نظیر تامین و توزیع چادر اغذیه خشک، پشه بند و سایر ملزومات به صورت مکرر در حال اقدام است. البته این اقدامات تقریباً روبه پایان بوده و احتمال اعلام پایان ماموریت جمعیت هلال احمر استان تهران در شهرستان دشت آزادگان وجود دارد.

وی همچنین در ادامه ضمن اشاره به عملیات عمرانی صورت گرفته در منطقه نیز عنوان داشت: عملیات ترمیم سیل بند منطقه روستای قدرت آباد در شهر بستان همچنان تداوم داشته و به جهت قواعد تخصصی عمرانی این عملیات با رعایت برخی ملاحظات در حال انجام است. همچنین از میان ۸ روستای زیر آب رفته در شهرستان دشت آزادگان عملیات تخلیه آب روستا به پایان رسیده و پنج روستا نیز از سوی دستگاه‌های ذیربط در حال رسیدگی هستند. عملیاتی که البته به گفته برخی از مسئولین و کارشناسان ممکن است و هفته ها به طول بینجامد.

معاون استاندار تهران در پایان نیز تأکید داشت: البته مردم و اهالی این منطقه در دامنه تپه های الله اکبر تحت اسکان قرار گرفته و رسیدگی به وضعیت مردم به صورت مستمر و روزانه از سوی دستگاه ها انجام می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز