نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی بخش فشافویه برگزار شد

۱۳۹۸/۰۲/۰۴ - ۱۳:۴۰:۲۸
کد خبر: ۸۳۷۹۸۲
نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی بخش فشافویه برگزار شد
نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی بخش فشافویه از توابع شهرستان ری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ حجت السلام عبدالعلی استیری امام جمعه حسن آباد فشافویه و رئیس شورای فرهنگ عمومی این بخش اظهار داشت: حوزه فرهنگ، مظلوم است و آنچنانی که اهمیت دارد متاسفانه در خور توجه نیست.

وی افزود: بالاترین عنصری که در موجودیت جامعه اثر دارد، مقوله فرهنگ است و فرهنگ زیربنای توسعه و پیشرفت هر جامعه ای محسوب می شود.

امام جمعه حسن آباد فشافویه یادآور شد: اگر جامعه ای از نظر اقتصاد، سیاسی و نظامی قوی باشد ولی از نظر فرهنگی ضعیف باشد، پایه های آن جامعه متزلزل خواهد بود.

سید حسن صفوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز در این نشست گفت: عدالت فرهنگی ایجاب می کند که امکانات فرهنگی و هنری در تمامی بخش های شهرستان متوازن توزیع شود.

وی افزود: در این راستا، شورای فرهنگ عمومی به عنوان یک نهاد قانونی می تواند به گسترش برنامه های فرهنگی و هنری کمک و ظرفیت نهادهای همسو را برای خدمت به مردم به میدان آورد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری از افتتاح طرح سینما سلام، برپایی نمایشگاه کتاب، ایجاد برنامه های شاد و مفرح توسط هنرمندان و انجام طرح توسعه فرهنگ کتابخوانی در این بخش خبر داد.

در ادامه فیض اله امامی بخشدار حسن آباد فشافویه نیز در سخنانی با تاکید بر اهمیت توسعه فرهنگ یادآور شد: وجود قومیت های مختلف، مهاجرین و مسافرین فراوان با آداب و سنن مختلف در این بخش، می تواند به یک فرصت فرهنگی تبدیل شود.

وی افزود: ٨٠ در جمعبت حسن آباد را شهر نشینان و مابقی را روستا نشینان تشکیل می دهند و به فراخور هر کدام باید برنامه ریزی فرهنگی صورت گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز