فرماندار ری؛

بر اصل اعتمادسازی در امر زکات تلاش شود

۱۳۹۸/۰۲/۱۹ - ۱۰:۵۹:۵۰
کد خبر: ۸۴۴۰۱۵
بر اصل اعتمادسازی در امر زکات تلاش شود
جلسه شورای زکات با حضور حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرستان ری، هدایت الله جمالی پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، حجت الاسلام سید جواد موسوی، رئیس امور اجرایی زکات استان تهران، ائمه جمعه شهرستان و سایر اعضای جلسه شورای زکات در سالن جلسات فرمانداری ویژه شهرستان ری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ هدایت الله جمالی پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در این نشست زکات را ظرفیت بزرگی در دین اسلام برای حمایت از فقرا دانست و گفت: فرصت بزرگی برای جامعه دینی است که باید همه کمک کنیم تا این امر مهم به شکل مطلوب انجام شود.

وی با بیان اینکه دشمنان همواره سعی در ایجاد شبهه و تردید در احکام و باور دینی دارند، اضافه کرد: متولیان امر زکات باید ضمن فرهنگسازی بر تقویت اعتماد سازی در بین آحاد مردم تلاش کنند.

فرماندار ویژه شهرستان ری یکی از راهکارهای اعتماد سازی را ایجاد دبیرخانه قوی و کارآمد و ارائه گزارش شفاف به مردم اعلام کرد و افزود: با هیئت امنای مساجد جلسه ویژه ای توسط کمیته امداد برگزار شد و ضمن جلب اعتماد لازم و شنیدن نظرات دو طرف، زکات فطریه ای که توسط خود مساجد جمع آوری و در محله هزینه می شود، مدیریت شود و گزارش و نتیجه کار به دبیرخانه به صورت روشن منعکس شود.

جمالی پور با تأکید بر اینکه زکات فطریه در شهرستان ری همانند سال گذشته فقط توسط کمیته امداد، بهزیستی و خیریه های مورد تأیید کمیته امداد انجام می شود، اظهار داشت: همانطور که برای احیا و اقامه نماز وظیفه سنگینی داریم باید برای سایر احکام واجب دینی مثل زکات هم تمام تلاش و همکاری لازم برای انجام صحیح آن صورت گیرد.

وی بر برگزاری نشست ویژه و حتی فرد به فرد با کشاورزان و دامداران توسط جهاد کشاورزی تأکید کرد و خاطرنشان کرد: امیدوارم با پیگیری دبیرخانه اصل اعتمادسازی ایجاد و با رفع نقاط ضعف سال گذشته در شهرستان ری در احیای این امر و حکم اسلامی بهتر عمل کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز