سفیر ترکیه در دیدار با استاندار تهران:

سر زندگی تهران در طول شبانه روز ویژگی مهمی برای پایتخت ایران است

۱۳۹۸/۰۲/۲۸ - ۱۳:۳۶:۲۹
کد خبر: ۸۴۷۵۲۷
سر زندگی تهران در طول شبانه روز ویژگی مهمی برای پایتخت ایران است
اورس گفت: با توجه به ظرفیت های تهران در حوزه گردشگری شاهد سرزندگی شهر در تمام طول شبانه روز هستیم و ما نیز از زیبایی های آن در هر فرصتی استفاده می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ دریا اورس سفیر جمهوری ترکیه در ایران صبح امروز به همراه تعدادی از مسئولین ارشد سفارت ترکیه با حضور در محل استانداری تهران با محسنی بندپی استاندار، دیدار و گفتگو کرد.

دریا اورس سفیر جمهوری ترکیه در این دیدار ضمن تبریک حضور محسنی بندپی در کسوت استانداری تهران روابط تهران و آنکارا را برادرانه و مستحکم ارزیابی کرده و اظهار داشت: روابط ایران و ترکیه روابطی قدیمی و دیرینه است و روابط امروزه ایران و ترکیه  به عنوان دو کشور الگو در منطقه تبدیل شده است. روابط بین دو کشور اکنون از نظر علمی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در بالاترین سطح خود قرار داشته و  در صدد تحکیم و ارتقای روابط نیز هستیم.

سفیر جمهوری ترکیه در تهران افزود: در کنار روابط اقتصادی بین دو کشور  تلاش می‌کنیم تا در زمینه های اجتماعی و فرهنگی از ظرفیتهای موجود بهره گرفته و نسبت به توسعه روابط در این حوزه ها اهتمام داشته باشیم.

وی عنوان داشت: بنده به عنوان سفیر ترکیه در تهران، سال ها به عنوان سفیر فرهنگی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ترکیه به تدریس زبان و ادبیات فارسی مشغول بوده ام و شناخت خوبی از فرهنگ تاریخ و ادبیات ارزنده ایرانیان دارم.

اورس ادامه داد: تهران از زیباترین شهرهای جهان است و با توجه به ظرفیت های این کلانشهر در حوزه گردشگری شاهد سرزندگی شهر در تمام طول شبانه روز هستیم و ما نیز از زیبایی های آن در هر فرصتی استفاده می کنیم.

سفیر جمهوری ترکیه در تهران خاطرنشان کرد: حجم مبادلات تجاری هدف‌گذاری شده بین دو کشور متأسفانه تاکنون به هدف مطلوب خود نرسیده اما امیدواریم در آینده شاهد بهبود وضعیت کنونی باشیم و من به عنوان سفیر هر چه در توان داشته باشم در زمینه گسترش این مبادلات به کار خواهم گرفت.

وی در پایان نیز با تقدیر از میزبانی  استاندار تهران خاطرنشان کرد: امیدواریم این مراودات و ملاقات ها  فرصت‌های مختلف صورت گرفته و دوستی ما در سالهای حضور در ایران به شایستگی تداوم داشته و به تعمیق روابط دو کشور کمک کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز