محسنی‌بندپی در دیدار با سفیر ترکیه :

ظرفیت‌های مناسبی برای ارتقاء مبادلات تهران و آنکارا وجود دارد

۱۳۹۸/۰۲/۲۸ - ۱۳:۴۴:۲۲
کد خبر: ۸۴۷۵۳۶
ظرفیت‌های مناسبی برای ارتقاء مبادلات تهران و آنکارا وجود دارد
استاندار تهران گفت: ایران و ترکیه دو کشور مسلمان و دارای ریشه های مشترک تاریخی، فرهنگی و دینی هستند که ظرفیت‌های مناسبی نیز در راستای ارتقاء حجم مبادلات بین تهران و آنکارا وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ دریا اورس، سفیر جمهوری ترکیه در تهران با همراهی تعدادی از مسئولین ارشد سفارت این کشور با حضور در محل استانداری تهران با محسنی بندپی استاندار تهران دیدار و گفتگو کرد.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در این دیدار ضمن خیر مقدم و تقدیر از حضور سفیر ترکیه، روابط بین دو کشور را مستحکم توصیف کرده و اظهار داشت ایران و ترکیه دو کشور مسلمان و دارای ریشه های مشترک تاریخی، فرهنگی و دینی هستند که ظرفیت‌های مناسبی نیز در راستای ارتقاء حجم مبادلات بین تهران و آنکارا وجود دارد.

مقام عالی دولت در استان تهران تصریح کرد: در شرایط کنونی که ایران در تحریم ظالمانه استکبار جهانی قرار گرفته، ایران و ترکیه می‌توانند با توسعه و تعمیق روابط در کنار یکدیگر و در راستای منافع دو کشور حرکت کنند. همانگونه که آقای اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز به درستی اشاره داشتند، تهران به آنکارا فارغ از تحریم‌های یکسویه و ظالمانه می توانند بر اساس منافع خود به مبادلات تجاری ادامه داده و آن را تحکیم و ارتقا ببخشند.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه های صنعت، کشاورزی، نفت، گاز و پتروشیمی و سایر ابعاد اقتصادی دارد که می توان با عمق بخشیدن به مبادلات اقتصادی بین ایران و ترکیه در این زمینه ها منافع ملی دو کشور را در بالاترین سطوح دنبال کرد.

 

استاندار تهران یادآور شد: کشور ترکیه با توجه به اقلیم و شرایط طبیعی که از آن برخوردار است همواره به مقصد گردشگری مسافران و گردشگران ایرانی بدل شده و باید بستری را ایجاد کنیم تا این گردشگری به صورت دو سویه بین دو کشور صورت بگیرد.

 

مقام عالی دولت در استان تهران عنوان داشت: با توجه به دانش و شناخت خوبی که سفیر محترم از تاریخ فرهنگ و ادب پارسی دارند می توان به آینده روابط دوجانبه با کشور ترکیه امیدوار بود و بدون تردید جناب اورس، نقش ارزنده و قابل توجهی را در این بین ایفا خواهد کرد.

 

محسنی بندپی در پایان نیز تاکید داشت: ایران این آمادگی را دارد که با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت فعال کنشگران اقتصادی بستر مناسبی را در راستای ارتقای سطح مبادلات تجاری بین دو کشور ایجاد کرده تا بتوان در آینده نزدیک شاهد تحقق هدف گذاری اقتصادی میان تهران و آنکارا بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز