بررسی دغدغه تولیدکنندگان در بازار بورس در کارگروه مقابله با تحریم ها

۱۳۹۸/۰۳/۰۱ - ۰۹:۴۸:۴۳
کد خبر: ۸۴۹۲۲۳
بررسی دغدغه تولیدکنندگان در بازار بورس در کارگروه مقابله با تحریم ها
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گفت: مقرر شد تا اکنون که کشور در شرایط بحرانی اقتصاد به سر می برد امر صادرات کالا و مواد اولیه محدودتر شده تا بتوانیم نیاز داخل را در این حوزه تامین کرده و از افزایش قیمت جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ جلسه کارگروه مقابله با تحریم ها به ریاست امامی امین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و سایر اعضا در محل استانداری تهران برگزار شد.

محمد امامی امین در گفتگو با خبرنگار این پایگاه ضمن اشاره به مسائل مطرح شده در این جلسه اظهار داشت: اولین مسئله ای که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت ؛ ارائه کالا در بورس بود. در این راستا تولید کنندگان با ارائه مواضع و نظرات خود گلایه مندی هایی در خصوص ارائه کالا در بورس داشته و اعتقاد داشتند که این مدل ارائه کمک به تولید نکرده و تنها به سود متقاضیان کالا با حجم بالا خواهد بود.
 
وی افزود: از نظر تولید کنندگان این مسئله دست واسطه ها را برای ورود به بازار باز کرده و موجب تشویش عرضه و تقاضا خواهد شد.
 
امامی امین یادآور شد:در مقابل نمایندگان بورس نیز به این نکته اشاره داشتند که عرضه کالا در بورس با ساز و کار مذکور صورت نگرفته و تنها برای استفاده مصرف کنندگان عرضه می شود.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران یادآور شد: این مسئله نشانگر عدم آگاهی تولیدکنندگان از وضعیت عرضه کالا در بورس بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و آگاهی‌بخشی لازم در این خصوص صورت گرفت.
 
وی خاطر نشان کرد : یکی دیگر از مسائل مطرح شده در این جلسه مربوط به بحث صادرات برخی از کالاها و مواد اولیه بود که بر اساس موارد مورد طرح و مسائل مطرح شده مقرر شد تا اکنون کشور در شرایط بحرانی به سر می برد امر صادرات کالا و مواد اولیه محدودتر شده تا بتوانیم نیاز داخل را در این حوزه تامین کرده و از افزایش قیمت جلوگیری کنیم. در این خصوص نیز مقرر شد تا تصمیمات لازم در این باره اتخاذ شده و بخشنامه آن به اطلاع صنوف و فعالین اقتصادی برسد.
 
 
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز