ابتکار:

دولت از توسعه سمن ها حمایت می کند

۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۱۰:۰۵:۵۸
کد خبر: ۸۵۰۷۷۲
دولت از توسعه سمن ها حمایت می کند
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اختلال ارتباطی را یک تهدید جدی برای خانواده ایرانی دانست و گفت: رویکرد دولت حمایت از توسعه سازمان های مردم نهاد است و فرماندار پیشوا به عنوان نماینده دولت زمینه ایجاد سمن ها را در شهرستان تسهیل کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ معصومه  ابتکار در جلسه مشترک با بانوان پیشوا در قالب طرح ملی گفتگوی خانواده و بین نسلی که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید از ابتدای کار خود توجه به معیشت خانواده و اشتغال را در دستور کار خود قرار داده و برنامه ریزی کلان در سطح کشور انجام داده است.

وی به رویکرد دولت در توجه به مناطق کم برخوردار اشاره و عنوان کرد: دولت در جذب تسهیلات پایدار روستایی موفقیت چشمگیری داشته و در سال ۹۷، حدود ۵۰ درصد از تسهیلات کارآفرینی روستیای را زنان دریافت کردند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: در کنار مباحث اقتصادی و معیشتی که آن را قبول داشته و انکار نمی کنیم، این اختلالات ارتباطی است که بیشترین آسیب را با خانواده ها وارد می کند.

وی با بیان اینکه بیکاری و اعتیاد از جمله مشکلات خانواده هاست، افزود: در بررسی های صورت گرفته از سوی انجمن جامعه شناسی که در ۳۱ استان کشور انجام شده و همچنین استفاده از نتایج مطالعات سایر کشورها، این مهم ثابت شده که در کنار آسیب های اقتصادی، آسیب ارتباطی خانواده ها را تهدید می کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امروز سوء تفاهمات بین اعضای خانواده ها رو به افزایش است، تأکید کرد: گفتگو نکردن به دلیل عدم درک متقابل، شکاف بین نسلی، فشارهای اقتصادی و شبکه های اجتماعی که ثمره انقلاب دیجیتال است، آسیب های جدی به خانواده وارد می کند.

ابتکار با اشاره به ضریب نفوذ بالای شبکه های اجتماعی میان خانواده ها، گفت: درست است که شبکه های اجتماعی نقش زیادی در پیشرفت جوامع دارد ولی به دلیل عدم آموزش صحیح، این شبکه ها روابط درون خانوادگی را مختل کرده است که البته این فقط مختص ایران نیست.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی گفتگوی خانواده، گفت: مرحله نخست این طرح با هدف مقابله با هر گونه اختلال در میان خانواده ها و انسجام بین خانواده ها با استفاده از ظرفیت انجمن های مددکاری و سازمان های مردم نهاد، و نیز دانشگاهیان و فعالان اجتماعی و سیاسی اجرا شد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تأکید کرد: لازمه دستیابی به اهداف طرح ملی گفتگوی خانواده، ارتقای کمی و کیفی سازمان های مردم نهاد است که دولت نیز به منظور دست یابی به جامعه مدنی، زمینه توسعه فعالیت های آنان را فراهم کرده است.

وی بیان کرد: طرح گفتگوی ملی خانواده در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری به منظور تحکیم بنیان خانواده است.

ابتکار به  اجرای طرح گفتگوی بین نسلی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: با همکاری وزارت آموزش و پرورش طرح گفتگوی بین نسلی در دو هزار مدرسه کشور در حال اجراست.

وی با اشاره به رویکرد ویژه دولت جهت تقویت سازمان های مردم نهاد، گفت: معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز طرح هایی به صورت مشترک با وزارت کار برای کمک به توان افزایی و مهارت افزایی زنان داشته است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پایان از فرماندار پیشوا به عنوان نماینده دولت خواست تا زمینه ایجاد سمن ها را در شهرستان تسهیل کرده؛ رویکرد امنیتی به موضوع فعالیت این سازمان های مردم نهاد نداشته و با همه توان از توسعه این نهادها حمایت کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز