استاندار تهران:

با اتکا باید به اصل پیشگیری با معضل اعتیاد مقابله کرد

۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۱۳:۵۴:۰۵
کد خبر: ۸۵۵۸۶۲
با اتکا باید به اصل پیشگیری با معضل اعتیاد مقابله کرد
محسنی‌بندپی گفت: در صورت عدم شرکت معاونین درمان دانشگاه‌ها در جلسات بعدی و عدم اجرای مصوبات شورا، قصور این نهادها از طریق مراجع قضایی، قابل تعقیب قانونی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال جاری، ظهر امروز(یکشنبه) به ریاست محسنی‌بندپی، استاندار تهران و با حضور گودرزی، معاون امنیتی، انتظامی استاندار، اسدی، دبیر کارگروه و سایر اعضا در محل استانداری تهران برگزار شد.

 

انوشیروان محسنی‌بندپی، استاندار تهران در این جلسه، اظهار داشت: بیش از ۱۷درصد از اعتبارات شهرداری‌ها، مربوط به مسائل اجتماعی بوده و باید بر اساس تکلیف اخلاقی و انسانی، همه دستگاه‌ها، اعم از شهرداری‌ها نسبت به مبارزه با معضل اعتیاد اهتمام داشته باشند. همانگونه که این مسئله مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته، همه نهادها باید با مشارکت سمن‌ها نسبت به مبارزه با اعتیاد، توجه جدی داشته باشند.

 

وی افزود: معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی باید در جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان حضور داشته و استدلال خود را در مباحث مختلف مطرح کنند. به هر حال، صرفِ اعلام اینکه تصمیمات جلسات، مغایر با پروتکل‌های درمانی بوده، راه حل مسئله نیست. در صورت عدم شرکت معاونین درمان دانشگاه‌ها در جلسات بعدی و عدم اجرای مصوبات شورا، قصور این نهادها از طریق مراجع قضایی، قابل تعقیب قانونی خواهد بود.

 

مقام عالی دولت در استان تهران، تصریح کرد: باید با اولویت اقدامات پیشگیرانه، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی که در قانون برنامه ششم هم نسبت به آن تاکید شده، به صورت همه‌جانبه اقدام کنیم. در بحث مبارزه اعتیاد به رغم اقدامات ارزنده، هنوز با حصول به موفقیت کامل فاصله داشته و باید در این راستا باید تلاش بیشتری به کار بگیریم. 

 

محسنی‌بندپی، یادآور شد: باید به صورت ریشه‌ای از ایجاد کلونی آسیب‌های اجتماعی در مناطق مختلف جلوگیری کنیم. باید با اقدامات بازدارنده از آلوده شدن محلات به معضل اعتیاد جلوگیری کنیم.

 

استاندار تهران، خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران از سوی شورای مبارزه با مواد مخدر کشور، به عنوان یکی از شوراهای برتر شناخته شده که اقدامات اسدی، دبیر شورا از سوی شورای کشوری مورد تقدیر قرار گرفته است.

 

وی افزود: آینده‌پژوهی این شرایط را برای ما فراهم می‌کند که بتوانیم مطالعات کارشناسی را در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های بعدی اعمال کنیم.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز