رها سازی یک حلقه مار قیطانی در زیستگاه های طبیعی پیشوا

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۱۲:۲۷:۴۴
کد خبر: ۸۵۸۸۲۳
رها سازی یک حلقه مار قیطانی در زیستگاه های طبیعی پیشوا
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پیشوا از رهاسازی یک حلقه مار قیطانی درمناطق طبیعی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ امامعلی یگان زاده با اعلام این خبر گفت: روز گذشته یک حلقه مار که وارد یک مغازه فرش فروشی شده بودتوسط متصدیان واحد زنده گیری و به اداره حفاظت محیط زیست تحویل داده شد.

وی با اشاره به اینکه این گونه با نام مار قیطانی از نوع مارهای غیر سمی است، افزود: مار قیطانی با رنگ های زیتونی ،سبز روشن متمایل به خاکستری ،زیتونی متمایل به قهوه ای یکنواخت یا دارای خطوط ونقوش متفاوت است به طول حدود 130 سانتی متردر غرب کشور از قبیل استانهای ایلام ، همدان ، کردستان، لرستان ،مرکزی ، تهران ، اصفهان ، قم ، قزوین و سمنان پراکنش دارد.

 یگان زاده ضمن قدردانی از اقدام مسئولانه این شهروند پیشوایی از کلیه شهروندان خواست درصورت مشاهده مار یا گونه های جانوری وحشی که احتمال خطر از طرف آن گونه را پیش بینی می کنند به ویژه در محدوده منازل و حوزه شهری از آسیب رساندن و همچنین زنده گیری این گونه ها خودداری کرده و موضوع را با شماره 36735001 به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پیشوا اطلاع دهند.

وی در پایان با بیان اینکه این مار توسط نیروهای اداره حفاظت محیط زیست در زیستگاه های طبیعی رها سازی شده تاکید کرد: حیات وحش در مواجهه با انسانها اصولاًخطرناک نیستند و بیشتر در مواقعی که احساس خطر کنند و به نوعی فرصت فرار از آنان سلب شود به دفاع از خود به سمت انسان حمله ور می‌شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز