فرماندار ورامین :

مشاورین املاک در روستاهای ورامین ساماندهی شود/نباید فضای ساخت و ساز غیرمجاز در روستاها امن باشد

۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۲۳:۰۵:۲۷
کد خبر: ۸۵۹۳۹۷
مشاورین املاک در روستاهای ورامین ساماندهی شود/نباید فضای ساخت و ساز غیرمجاز در روستاها امن باشد
فرماندار شهرستان ورامین بر ساماندهی مشاورین املاک در بخش ها و روستاهای ورامین تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان تهران ؛جلسه جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان ورامین برگزار شد.

این جلسه به  ریاست حسین کاغذلو فرماندار شهرستان ورامین و با حضور کارخانه معاون فنی و عمرانی ، بخشداران مرکزی و جوادآباد و تعدادی از روسای ادارات جلسه بررسی راهکارهای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

در این جلسه  راهکارهای جلوگیری از ساخت ساز غیر مجاز بررسی و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ گردید و مقرر شد کارگروه اکیپ مشترک ویژه پایش و رصد ساخت و ساز غیرمجاز تشکیل و نتیجه به فرمانداری ارسال شود.

فرماندار ورامین در این جلسه گفت :نظارت و جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز باید به یک اصل مهم بدل شود و این امر همکاری تمامی ارگان ها را می طلبد.

حسین کاغذلو  با اشاره به اینکه مردم بیشترین خسارت را در امر ساخت و ساز غیر مجاز متحمل میشوند گفت :افرادی که نسبت به ساخت منازل مسکونی در خارج از بافت روستایی اقدام میکنند از روی استیصال اقدام به این کار میکنتد و مادر جریان مشکلات آنها هستیم ولی در این بین افراد سودجویی قرار دارند که به واسطه دلالی علاوه بر خسارت جبران ناپذیر به محیط زیست خسارات مالی به مردم وارد می نمایند. 

وی با اشاره به لزوم ساماندهی بنگاه های معاملات ملکی در بخش ها و روستاها گفت : فعالیت تمامی واحدهای مشاورین املاک باید با مجوز صورت گیرد وکسانی که به صورت غیر مجاز و دلال وارانه نسبت به احداث مشاور املاک اقدام نموده اند باید شناسایی و طبق ماده ۲۷ نظام صنفی واحد آنها پلمپ گردد.

وی گفت : در امر مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز هیچ عذری پذیرفته نیست و دستگاهای ذیربط نباید کم کاری خود را توجیح  کنند.

وی افزود: همیشه نیاز نیست از طریق دستگاه قضا وارد عمل شویم قانونگذار این اختیار را به ما داده مستقیم وارد عمل شده و هرگونه ساخت و ساز باید در نطفه خفه شود.

وی با اشاره به طرح بازنگری روستایی گفت :در برخی روستاها افق ۱۰ ساله طرح بازنگری روستایی رو به اتمام است از این رو با افزایش جمعیت روستایی برخی روستاها نیازمند توسعه بافت روستا میباشند که برای جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز اماکن مسکونی از طریق مردم باید این طرح بازنگری شود .

فرماندار از تعیین و تکلیف حریم شهرو روستا به عنوان اقدامی موثر در برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز یاد کرد و گفت :در بسیاری از موارد با مشخص نبودن حریم شهرو روستا و بلاتکلیفی این اراضی مردم نسبت به ساخت و ساز غیر مجاز اقدام می نمایند که باید حریم روستاها و شهر مسخص و میخکوب شود

کاغذلو با تاکید بر اینکه بخشداری ها هرچه سریعتر باید نسبت به راه اندازی پلیس ساختمانی اقدام نمایند گفت :بخشداری های مرکزی و جواد آباد باید در بحث مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز پلیس ساختمانی را فعال و گشت ساختمانی شبانه روزی را راه اندازی نمایند و در این بین دهیاران نیز موظف هستند برای صیانت از اراضی ملی و کشاورزی از ساخت و ساز غیر مجاز جلوگیری نمایند.

وی خاطر نشان کرد: عرصه ساخت و ساز غیر مجاز دیگر برای افراد سودجو امن نیست و ما با کسانی که با ازبین بردن اراضی ملی و کشاورزی که تهدید بزرگی برای امنیت غذایی کشور محسوب می شود برخورد جدی خواهیم کرد.

 

photo_2019-06-17_18-04-17 (2)

نظر شما
پرونده ویژه