استاندار تهران خبرداد :

رتبه دوم استان تهران در حوزه جذب اعتبارات اشتغال روستایی

۱۳۹۸/۰۳/۳۰ - ۱۱:۴۷:۲۳
کد خبر: ۸۶۰۳۵۸
رتبه دوم استان تهران در حوزه جذب اعتبارات اشتغال روستایی
استاندار تهران گفت: استان تهران در حوزه جذب اعتبارات اشتغال روستایی، پس از استان البرز، در رتبه دوم کشوری قرار گرفته که باید باز هم نسبت به ارتقا جایگاه کنونی تلاش داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، به ریاست محسنی‌بندپی، استاندار تهران و با حضور کواکبیان، حیدری، موسوی، فتحی، میرزایی‌نکو، مافی، اولادقباد و ذوالقدر، اعضای مجمع نمایندگان استان، فرمانداران شهرستان‌های ری، شمیرانات و تهران و شهرداران مناطق ۲۲گانه پایتخت در محل استانداری تهران برگزار شد.

انوشیروان محسنی‌بندپی، استاندار تهران در این جلسه، اظهار داشت: هم‌افزایی همه دستگاه‌ها، اعم از شهرداری، شورای اسلامی شهر و دستگاه‌های اجرایی سبب شد تا مشکلات استان احصا شده و برای مرتفع کردن مورد کارشناسی لازم قرار بگیرد.

وی افزود: تیم‌های ورزشی استان تهران، افتخارات بین‌المللی زیادی کسب کرده‌اند که این مهم نشانگر نیاز استان به افزایش و ارتقا سرانه فضای ورزشی است.

محسنی‌بندپی یادآور شد: همه ما برای توسعه ام‌القرای کشور، بنای هم‌اندیشی داریم و مشکلات شهر تهران، تنها مختص به شهرداری نبوده و نیازمند همفکری و یاری همه دستگاه‌ها و نهادها است.

مقام عالی دولت در استان تهران، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور به بنده تاکید داشتند که بر مسائل زیست محیطی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و زیرساخت‌ها تمرکز داشته باشیم.

وی ادامه داد: حق‌السهم‌هایی که شهرداری بر اساس قانون، باید به صورت شفاف و به صورت فصلی به اطلاع مجمع نمایندگان استان قرار دهند. همچنین در زمینه رونق تولید نیز، کار بسیار تخصصی در استان تهران برای رفع  محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری آغاز شده و تا حصول به نتیجه تداوم خواهد داشت.

استاندار تهران، همچنین ضمن اشاره به ساخت بزرگراه شهید شوشتری که بزرگراه رسالت را در شرق و جنوب شرق تهران به بزرگراه امام رضا(ع) متصل می‌کند، اظهار داشت: در خصوص وضعیت ساخت بزرگراه شهید شوشتری، بر اساس مباحث مطرح شده و تصمیمات مورد اتخاذ از سوی اعضا، مقرر شد که این بزرگراه در ادامه مسیر خود از طریق تونل، اجرا شود تا در کنار عدم تخریب ورزشگاه زنده‌یاد جهان پهلوان تختی، رعایت ملاحظات زیست محیطی را نیز برای صیانت از جان شهروندان در این منطقه داشته باشیم.

محسنی‌بندپی، تاکید داشت: استان تهران در حوزه جذب اعتبارات اشتغال روستایی، پس از استان البرز، در رتبه دوم کشوری قرار گرفته که باید باز هم نسبت به ارتقا جایگاه کنونی تلاش داشته باشیم. درخصوص گلایه برخی از شهروندان، مبنی بر عدم داشتن اسناد مالکیتی در هر نقطه از استان، مقرر شد تا با همکاری دستگاه قضایی، کارگروهی با حضور همه دستگاه‌ها تشکیل شده و به این موضوع به شکل ویژه رسیدگی شود.  

وی افزود: ترمینال شرق بالغ بر ۸۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و باید برای تکمیل آن اهتمام داشته باشیم. همچنین، در حریم راه آهن تهران به تبریز نیز باید نسبت به زیباسازی مسیر با طرح نیلوفری اقدام لازم صورت گرفته و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری نسبت به آزاد سازی اراضی در مسیر، برنامه‌ریزی‌های لازم را صورت دهد.

مقام عالی دولت در استان تهران، خاطرنشان کرد: برای اولین بار، سند آمایش استان و سند توسعه‌ای ۱۶شهرستان را بر مبنای مزیت‌های نسبی هر منطقه آماده و پیش‌بینی کردیم. سند اجتماعی استان هم دز مقابله با آسیب‌های اجتماعی استان تدوین شده و پذیرش کودکان کار نیز با کمک سمن‌ها در حال انجام است‌.

محسنی‌بندپی عنوان داشت: اگر امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که آلایندگی هوا از سال ۹۷ تا کنون رو به کاهش بوده، نشانگر اقدامات زیرساختی است و با شهرداری تهران هم گفتگویی در این رابطه داشتیم تا فضاهایی که نیازمند ورود باشد با همکاری یکدیگر ورود کنیم.

وی ادامه داد: در بحث اسناد مالکیت در نقاطی از شهرستان تهران که مردم با مشکل روبرو هستند با حمایت ارکان قوه قضائیه کارگروهی با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تشکیل و مشکل مردم رفع شود.

مقام عالی دولت در استان تهران، ضمن گلایه از عدم حضور برخی از شهرداران مناطق شهرداری تهران در این جلسه، خاطرنشان کرد: این که برخی از شهرداران مناطق شهرداری تهران در جلسه، حضور نداشته باشند، اصلا زیبنده نیست. چرا که وقتی از مشکلات پایتخت در این جلسه مباحثی مطرح می‌شود، انتظار این است که شهرداران مناطق نیز در آن حضور داشته و به بیان مشکلات بپردازند.

استاندار تهران افزود: در مورد شن چاله های منطقه  ۱۸ نیز مباحثی در خصوص مکشلات آن مورد طرح قرار گرفته و مقرر شد تا این مسئله با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و شهرداری منطقه پیگیری شود. همچنین، برنامه‌های مطالعاتی مربوط به مترو به شمال تهران نیز انجام شده که شهرداری تهران متولی آن است .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز