استاندار تهران:

تمامی پژوهش‌ها در دستگاه‌ها، باید با محوریت دانشگاه‌ها صورت بگیرند

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۰:۱۹:۰۷
کد خبر: ۸۶۱۸۹۹
تمامی پژوهش‌ها در دستگاه‌ها، باید با محوریت دانشگاه‌ها صورت بگیرند
استاندار تهران گفت: هیچ پژوهشی در هیچ دستگاهی، نباید، جز از مسیر دانشگاه‌ها عبور کند تا بتوانیم به اثربخشی لازم در پیشبرد برنامه‌های توسعه استان برسیم.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛  نخستین جلسه شورای هماهنگی دانشگاه‌های استان تهران به ریاست محسنی‌بندپی، استاندار تهران و با حضور حسن‌بیگی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار، ترکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، تقی‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، پاشا، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار، علیخانی، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و روئسا و مسئولین دانشگاه‌های استان در محل استانداری تهران برگزار شد. 

انوشیروان محسنی‌بندپی، استاندار تهران در این نشست، اظهار داشت: در شرایط کنونی و فشارهای موجود نباید به دشمن اجازه دهیم تا از روحیه مطالبه‌گر دانشجویان برای رسیدن به مقاصد شوم خود بهره برداری کند.

استاندار تهران، یادآور شد: تهران، پیشانی علمی، سیاسی و اقتصادی کشور بوده که متاسفانه متناسب با این جایگاه، سرانه‌های توسعه‌ای این استان رشد نداشته است. در سرانه فضاهای فرهنگی و ورزشی با چالش‌هایی روبرو هستیم  و در جلسه‌ای که با نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، مسائل و مشکلات تهران را مطرح کردم، این مسئله برای ایشان  غیر قابل باور بود.

وی ادامه داد: در سالیان قبل، در حوزه‌های زیرساختی، اعم از حوزه بهداشت و درمان، فضا و سرانه آموزشی و برخی دیگر از عرصه‌ها، کاستی‌هایی در تهران داشتیم که این مسئله، موید این است که نسبت به ام‌القرای کشور، آنگونه که باید و شاید، تلاش نکرده‌ایم.

استاندار تهران عنوان داشت: دو نامه در خصوص بحث ۳درصد از اعتبارات دانشگاه‌ها نگاشته شده اما، سازمان برنامه‌ و بودجه ممکن است که در اولویت‌سنجی در این حوزه نگاه استانی نداشته باشد. 

پیشنهاد بنده این است که نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور تنظیم شده و با توجه مناسبات توازن منطقه‌ای، در خصوص دریافت ۳درصد از این اعتبارات در سال ۹۸ اقدام شود. 

وی تصریح کرد: نیروهای علمی صاحب‌نظر و اندیشمند در دانشگاه‌ها حضور دارند و در حوزه‌های مختلف مناش اثر هستند. بر این مبنا باید در طرح‌های پژوهش‌محور از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده شده و هیچ پژوهشی در هیچ دستگاهی، جز از مسیر دانشگاه‌ها عبور نکند تا بتوانیم به اثربخشی لازم در این باره برسیم.

وی تاکید داشت: پژوهش‌ها  در دستگاه‌های اجرایی، الزاما  باید  با محوریت محافل علمی و دانشگاهی  تصویب و اجرایی شود.  نیروهای  علمی و صاحب‌نظر و اندیشه در تمامی حوزه‌ها در دانشگاه‌ها وجود دارند و حتما طرح‌های پژوهش‌محور در  دانشگاه‌ها حمایت می‌کنیم.  

مقام عالی دولت در استان تهران، یادآور شد: معاونت اقتصادی استانداری باید در تهیه اقلام غذایی با نرخ دولتی برای دانشگاه‌ها اقدام کند. چون ۳درصد توازن در سال ۹۷ در دانشگاه‌ها دریافت نشده، پیشنهاد این بود که بودجه تن‌خواه جاری را به این منظور اختصاص دهند.

محسنی‌بندپی، تاکید داشت: باید گزارشی به محوریت معاونت عمرانی استانداری از وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی تهیه شود تا فضای خوبی را برای دانشجویان در این حوزه داشته باشیم.

وی در پایان نیز یادآور شد: اعتبار و هویت هر شهر به دانشگاه‌‌هایی است که در آن منطقه هستند و استان تهران از این منظر از ظرفیت خوبی بهره می‌برد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز